Canon ontvangt van EcoVadis de hoogste gold rating voor duurzaamheid

Londen, 2 maart 2016 – Canon, marktleider in imaging solutions, ontving voor het tweede achtereenvolgende jaar de EcoVadis gold rating en daarmee plaatst de onderneming zich in de top 5% voor duurzaamheidsprestaties.

EcoVadis image.png

Om de positie van een bedrijf te bepalen, beoordeelt Ecovadis met een gedegen MVO-analysesysteem 21 criteria verdeeld over vier thema’s: milieu, eerlijke arbeidsomstandigheden, ethiek/eerlijke handelspraktijken en de supply chain. De door Canon aangeleverde gegevens met betrekking tot MVO-praktijken binnen haar ondernemingen sloten aan bij deze vier thema’s.

“Wij zijn trots op deze erkenning voor onze grote inspanningen en inzet voor verantwoord ondernemen,” zegt Walter Tobé, Sustainability Director bij Canon Europa N.V. “Deze gold rating van EcoVadis geeft onze klanten en partners de zekerheid dat zij kunnen vertrouwen op onze duurzaamheidsreferenties.”

Canon’s streven naar duurzaamheid strekt zich uit over verantwoord ondernemen, de samenleving en het milieu, en is gericht om het omarmen van Kyosei – de bedrijfsfilosofie van Canon. Kyosei betekent samen leven en samen werken voor het algemeen belang. Canon blijft haar impact op het milieu bewaken en evalueren om manieren te vinden die de duurzaamheidsprestaties op alle gebieden van haar ondernemingsactiviteiten kunnen verbeteren.

EcoVadis is een onafhankelijk bureau voor MVO-evaluatie. Haar unieke MVO-beoordelingsmethodiek omvat 150 aankoopcategorieën, 110 landen en 21 MVO-indicatoren. De methodiek is ook gebaseerd op internationale MVO-normen, waaronder het Global Reporting Initiative, United Nations Global Compact en ISO 26000.

Volgende lezen

Canon’s UVgel-printtechnologie motor achter groei printbedrijven in EMEA

’s-Hertogenbosch, 23 januari 2019 – In heel Europa profiteren gebruikers van de Océ Colorado 1640-printer van de positieve effecten die de Canon’s UVgel-printtechnologie heeft op hun activiteiten. Zo stelt deze technologie hen in staat hun productiviteit sterk te vergroten en beschikken ze over een groter aantal toepassingen. Ruim een jaar na de lancering van de 64 inch roll-to-roll printer van Canon hebben honderden printbedrijven de nieuwe technologie omarmd en is de printer al op ruim 400 locaties geïnstalleerd.