Canon ontvangt van EcoVadis de hoogste gold rating voor duurzaamheid

Londen, 2 maart 2016 – Canon, marktleider in imaging solutions, ontving voor het tweede achtereenvolgende jaar de EcoVadis gold rating en daarmee plaatst de onderneming zich in de top 5% voor duurzaamheidsprestaties.

EcoVadis image.png

Om de positie van een bedrijf te bepalen, beoordeelt Ecovadis met een gedegen MVO-analysesysteem 21 criteria verdeeld over vier thema’s: milieu, eerlijke arbeidsomstandigheden, ethiek/eerlijke handelspraktijken en de supply chain. De door Canon aangeleverde gegevens met betrekking tot MVO-praktijken binnen haar ondernemingen sloten aan bij deze vier thema’s.

“Wij zijn trots op deze erkenning voor onze grote inspanningen en inzet voor verantwoord ondernemen,” zegt Walter Tobé, Sustainability Director bij Canon Europa N.V. “Deze gold rating van EcoVadis geeft onze klanten en partners de zekerheid dat zij kunnen vertrouwen op onze duurzaamheidsreferenties.”

Canon’s streven naar duurzaamheid strekt zich uit over verantwoord ondernemen, de samenleving en het milieu, en is gericht om het omarmen van Kyosei – de bedrijfsfilosofie van Canon. Kyosei betekent samen leven en samen werken voor het algemeen belang. Canon blijft haar impact op het milieu bewaken en evalueren om manieren te vinden die de duurzaamheidsprestaties op alle gebieden van haar ondernemingsactiviteiten kunnen verbeteren.

EcoVadis is een onafhankelijk bureau voor MVO-evaluatie. Haar unieke MVO-beoordelingsmethodiek omvat 150 aankoopcategorieën, 110 landen en 21 MVO-indicatoren. De methodiek is ook gebaseerd op internationale MVO-normen, waaronder het Global Reporting Initiative, United Nations Global Compact en ISO 26000.

Volgende lezen

Canon lanceert uniek online platform als verlengstuk van Het Perfecte Plaatje

Amstelveen, 31 oktober 2018 – Vanavond start alweer het derde seizoen van Het Perfecte Plaatje. Als hoofdsponsor van het televisieprogramma, biedt Canon een uniek online contentplatform vol inspiratie dat in het verlengde ligt van het televisieprogramma. Laat je als kijker nog verder meenemen in de wereld van fotografie en bekijk de beste tips & tricks voor de wekelijkse thuisopdracht, alle ins & outs over de gebruikte Canon apparatuur tijdens de afleveringen en een nadere toelichting over de winnende foto’s.