Canon introduceert twee nieuwe ‘low light’ netwerkbeveiligingscamera’s

Londen, 17 maart 2016 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert vandaag twee nieuwe ‘low light’ netwerkbeveiligingscamera’s voor binnenruimten. De pan-tilt-zoom (PTZ) VB-M50B en de vaste dome VB-H651V zijn uitgerust met nieuwe technologie die garant staat voor beeldregistratie van zeer hoge kwaliteit, zelfs in omgevingen met geringe lichtintensiteit. Dit maakt de nieuwe camera’s bij uitstek geschikt voor omgevingen waar 24 uur per dag bewaking nodig is, zoals bij belangrijke infrastructurele voorzieningen, winkels, bedrijfspanden en voor stedelijk toezicht.

VB-M50B FSL.jpg

Beide modellen zijn uitgevoerd met een nieuwe grafische gebruikersinterface (GUI) en voorzien van een speciale Mobile Viewer om meerdere browsers en mobiele apparaten te ondersteunen. Daarmee beschikken installateurs en eindgebruikers een verbeterde compatibiliteit en beheersbaarheid.

Ongeëvenaarde beeldkwaliteit bij weinig licht
Ook in omgevingen met weinig licht laat de nieuwe, uiterst gevoelige VB-M50B PTZ-netwerkcamera met 1,3 Megapixel zelfs bij 5x optische zoom indrukwekkende prestaties zien. Het grote diafragma zorgt ervoor dat er meer licht in de camera komt en garandeert zo heldere beelden, zelfs bij een sterke vergroting.

Dankzij de gevoelige sensor en krachtige beeldprocessor kan de VB-M50B bij een lichtsterkte die overeenkomt met maanlicht (0,08 lux) beelden met herkenbare kleuren produceren van het gezicht van een persoon die zich op 90 meter afstand bevindt. Dit maakt de camera bij uitstek geschikt voor situaties waarin 24 uur per dag beeldregistratie nodig is, zoals bij geheime operaties en het verzamelen van bewijsmateriaal voor rechtshandhaving en stedelijk toezicht.

De VB-M50B is daarnaast ook uitgevoerd met Canon’s nieuwe Clear IR Mode. Dit maakt het mogelijk de camera dag en nacht te gebruiken voor het gedetailleerd vastleggen van monochroom beeld. Deze modus zorgt vooral op afstand voor duidelijker beeld met een hogere resolutie en detailweergave dan in kleur en stelt de camera ook in staat vervorming als gevolg van warmtetrillingen te verminderen. Daarmee is deze camera geschikt voor situaties met een groter bewakingsbereik onder moeilijke lichtomstandigheden.

Superieure beeldkwaliteit
De VB-H651V biedt een Full HD-resolutie en een groothoekbeeld van 122,1⁰. Dit stelt de camera in staat haarscherpe beelden vast te leggen binnen een groot dekkingsgebied, ideaal voor surveillancetaken die een hoge beeldkwaliteit vereisen voor functies als gezichtsherkenning of beeldanalyse in winkels, het onderwijs, bankfilialen en bedrijfsruimten.

Beide modellen beschikken daarnaast over Motion Adaptive Noise Reduction, een nieuwe Canon-technologie die bewegende voorwerpen detecteert en ruisontwikkeling vermindert om zo in omgevingen met weinig licht de prestaties te verbeteren. Door in real-time een dynamische, scenario- en situatieafhankelijke aanpassing van de ruisreductie uit te voeren, garandeert deze technologie dat de vastgelegde beelden de hoogst mogelijke kwaliteit hebben voor een effectieve detectie en identificatie van dreigingssituaties.

“Er is een toenemende vraag naar krachtige systemen voor videosurveillance die dag en nacht zorgen voor kwalitatief hoogwaardige beeldregistratie. Dit maakt ‘low light’-technologie belangrijker dan ooit. Onze nieuwe camera’s vormen een fantastische aanvulling op ons bestaande aanbod en bieden zowel system integrators als installateurs de prestaties, duurzaamheid en de kwaliteit die van Canon kunnen worden verwacht,” vertelt Julian Rutland, European NVS Marketing Director bij Canon Europe.

Technische specificaties

• De VB-M50B heeft een diafragma van F/1.8 (groothoek) tot F/2.4 (tele) en een brandpuntsafstand van 600mm (35mm equivalent). Beelden worden vastgelegd met een resolutie van 1,3 Megapixel. De camera kan beelden in kleur vastleggen bij een lichtintensiteit van 0,04 lux en beelden in monochroom bij een minimale onderwerpbelichting van 0,002 lux. De VB-M50B is ook uitgevoerd met asferische en UD (Ultra Low Dispersion) lenselementen om de kans op chromatische aberratie te verkleinen en de beelden scherp en helder te houden.
  • De VB-H651V is uitgerust met een 2,1 Megapixel Full HD-resolutie 1/3” CMOS-sensor en een F/1.2(G) – F/1.8(T) lens met 2,4x optische zoom. Dit stelt de camera in staat beelden in kleur vast te leggen bij lichtniveaus tot 0,035 lux en in monochroom tot 0,002 lux.

Beide nieuwe camera’s zijn compatibel met de ONVIF-profielen S en G.

Deze nieuwe netwerkbeveiligingscamera’s zijn vanaf 16 mei 2016 leverbaar. Voor meer informatie over Canon’s netwerkcamera’s, ga naar: http://www.canon.nl/for_work/business-products/network-cameras/

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.