17 t/m 19 april jl. nam Canon deel aan Pure Digital in de RAI in Amsterdam. Pure Digital is het nieuwe en unieke digitale printevent voor de creatieve gemeenschap. 

Uitdagingen in de markt 

De retail-omgeving verandert continu, en er is een groeiende vraag van consumenten naar maatwerk producten. De creatieve industrie geeft hier invulling aan door zich te verdiepen in de mogelijkheden van digitaal printen voor thuis, in winkels, op het werk en bij vrije tijd. Daar bovenop moeten merkeigenaren, creatieve bureaus en grafische ondernemingen in de huidige concurrerende markt investeringen steeds vaker rechtvaardigen door de waarde van elke marketingvorm op elke locatie te bewijzen. 

De mogelijkheden met Canon

Op de Canon-stand werd het nieuwe Elemental-concept getoond. Dit concept laat zien hoe verschillende printtoepassingen samen een indrukwekkende marketingcampagne kunnen vormen. Elemental is gecreëerd om het aanbod aan printtechnologieën, digitale mogelijkheden en marketingkennis te tonen dat Canon grafische ondernemingen kan bieden. De nieuwste cross-mediatechnieken in dit concept slaan daarnaast op effectieve wijze een brug tussen print en digitaal, waardoor merken de effectiviteit van elk consumentcontactpunt kunnen volgen en meten.