Jouw foto's, Canon's favorieten: scherptediepte

Geïnspireerd door het skijöring-avontuur van Franco Moro, hebben wij je uitgedaagd te laten zien hoe je foto's met goede scherpstelling vastlegt en te experimenteren met scherptediepte. Canon heeft drie favoriete foto's uitgekozen en de fotografen gevraagd om het verhaal achter de foto's te vertellen.

Reflejos van Beatriz Marzo

Reflejos van Beatriz Marzo

"Deze foto is erg belangrijk voor mij. Het was voor mij een moeilijk moment in mijn leven en die dag besloot ik om door te gaan en niet te blijven hangen in mijn depressie. Dus ik nam mijn camera met mijn nieuwe 50mm-lens mee naar buiten om het leven vast te leggen dat ik zo mistte. Ik maakte een lange wandeling over de Gran Via in Madrid in Spanje en zocht naar de beste opname. Ik besefte dat mijn reflectie mijn emotionele toestand kan laten zien. Zelfs als ik blijf stilstaan, gaat het leven om mij heen door."

Kerstmarkt Keulen van Toon Straetmans

Kerstmarkt Keulen van Toon Straetmans

"Dit is een foto van mijn vriendin. Ze staat graag zonder make-up voor de camera en dat geeft deze foto een natuurlijke look. De foto is gemaakt in Keulen, dat bekend staat om de prachtige kerstsfeer. Ik heb geprobeerd een gezellige sfeer te creëren met 'bokeh'. Het was een hele koude, bewolkte dag en er was maar weinig licht rond het middaguur."

Csond van Agnes Mezosi

Csond van Agnes Mezősi

"Deze foto is op nieuwjaarsdag genomen in Kiskunfelegyhaza in Hongarije. Het was ochtend, de zon scheen en het was ijskoud. Er heerste rust en stilte. Ik heb een geringe scherptediepte gebruikt (f/2) en wilde 'bokeh' creëren (de aangename, esthetische kwaliteit van een onscherpe vervaging in een foto). Deze schommel zie ik elke dag en het doet mij denken aan mijn jeugd. Ik wilde een mooie compositie maken met de weerkaatsing van de zon op de ketting."

Ga de uitdaging van deze maand aan

Deze drie foto's worden door het gebruik van scherptediepte interessante composities, vanuit het unieke perspectief van de fotograaf. Canon wil weten hoe jij jouw wereld ziet, dus doe mee met onze maandelijks foto-uitdaging. Je kunt het thema van deze maand vinden in de Canon- galerij. Pak je camera, welke je ook hebt, zoek een verhaal en deel jouw perspectief op de wereld zodat iedereen het kan zien!