Zakelijk

Canon voor de Maakindustrie

Samen succesvol zijn

Tijdwinst verzilveren

Canon heeft de Van Dillewijn Groep geholpen grip te krijgen op inkomende facturen

Een stap vóór blijven

Kom uw wettelijke verplichtingen na

Excellente service

Canon heeft Volkswagen geholpen te voldoen aan groeiende klantbehoeften

De Maakindustrie staat constant onder druk om de productiviteit te verhogen en groei te realiseren, te voldoen aan wet- en regelgeving en concurrerend te blijven. Canon begrijpt dat snelle besluitvorming en zorgvuldige procesvoering van cruciaal belang zijn, terwijl er ook moet worden omgegaan met veranderende wet- en regelgeving, opkomende marktkansen en fluctuerende klantbehoeften.

Om deze uitdagingen aan te gaan moeten productiebedrijven slimmere manieren vinden om de complexiteit te verminderen door hun werkmethodes rondom documenten en informatie te verbeteren. Volgens recent onderzoek* wordt 80% van de operationele data niet opgeslagen in een database omdat de documenten die deze data bevatten ongestructureerd en ingewikkeld zijn.

Canon heeft meer dan 70 jaar ervaring in de Maakindustrie met het ontwikkelen van innovatieve beeldverwerkingsoplossingen en bevindt zich in een unieke positie om productiebedrijven, van lokale helden tot wereldspelers, te ondersteunen bij het verminderen van de informatiecomplexiteit en hun organisatie voort te stuwen naar het volgende niveau.

*Bron: IDC Manufacturing Insights, 2013

Stap voor stap uw uitdagingen aangaan

Canon beschikt over de expertise om samen met u de grootste uitdagingen op het vlak van communicatie, document- en informatiebeheer aan te gaan, waaronder:

  • Grip krijgen op informatie
  • Produceren en distribueren in lijn met wet- en regelgeving
  • Serviceniveaus verbeteren en concurrerend blijven

Lees verder om te ontdekken hoe Canon u kan helpen.

Volgende stappen

Case studies

Lees wat deze bedrijven vinden van hun samenwerking met Canon.

Grip krijgen op informatie

Veel productiebedrijven zijn complex georganiseerd. Vaak is er sprake van separate businessunits met eigen ICT-omgevingen vol informatie over activiteiten, productspecificaties en de keten waarin zij opereren. In bepaalde sectoren zoals de automotive, elektronica- en voedingsmiddelenindustrie, beschikt men tevens over enorme hoeveelheden informatie over markten en consumenten die slechts ten dele worden benut. Zonder het vermogen om silo’s te verbinden, krijgen zij te maken met inefficiënties, onnodige inzet van resources en gemiste kansen die de winstgevendheid negatief beïnvloeden.

Canon kan u helpen om, gebruikmakend van de nieuwste technologische mogelijkheden, complexe informatie- en communicatiestromen te optimaliseren en grip te krijgen op informatie.

    Voldoen aan wet- en regelgeving

    Voldoen aan regelmatig veranderende wet- en regelgeving is een kostbare aangelegenheid. Tijd en geld die u liever investeert in andere bedrijfsactiviteiten. Het belang van het voldoen aan wet- en regelgeving is desondanks groot. Als informatie verkeerd wordt beheerd, kan dit leiden tot boetes of verstoringen in de leveringsketen: beide zaken kunnen ernstige financiële gevolgen hebben.

    Canon kan u helpen met oplossingen die medewerkers tijds- en plaats onafhankelijk toegang bieden tot de juiste informatie, terwijl uw organisatie wordt beschermd tegen onnodige risico's. Zo houdt u tijd over om u te richten op meer winstgevende activiteiten en hoeft u zich niet bezig te houden met de conformiteit van uw document- en informatiebeheer.

      Concurrentievoordeel behouden

      Het snel kunnen delen van informatie is essentieel voor het langetermijnsucces van ieder productiebedrijf. Onderzoek wijst zelfs uit dat 85% van de productiebedrijven vindt dat het versnellen van bedrijfsprocessen de sleutel is tot het versnellen van besluitvorming**.

      Deze versnelling komt echter niet vanzelf tot stand. Canon helpt u bedrijfsprocessen met elkaar te integreren, zodat het effectief delen van informatie vergemakkelijkt. Informatie komt hierdoor sneller beschikbaar, zodat u sneller kunt reageren op veranderingen en producten sneller op de markt brengen.

      **Bron: IDC 2011 Global Survey, N = 378