Juridische dienstverlening

legal_web

Voldoen aan de eisen van de cliënt, en winstgevend en concurrerend blijven

Door de druk om steeds concurrerender te worden, dienstverlening aan cliënten te verbeteren en kosten te verlagen, kijken juridische dienstverleners met andere ogen naar hun eigen werkwijze en naar het functioneren van hun belangrijkste processen. Dit geldt voor zowel advocaten als notarissen. De implementatie van project KEI (Kwaliteit en Innovatie rechtspraak), en dan met name de implementatie van verplicht digitaal procederen door professionele procespartijen, zorgt voor extra druk binnen de advocatuur. Toonaangevende advocaten- en notariskantoren omarmen digitalisering en zoeken naar innovatieve manieren om cliënten te bedienen en kosten te verlagen. Tegelijkertijd worden ze nog rigoureuzer als het gaat om hun verplichtingen ten aanzien van vertrouwelijkheid en compliance. Canon levert oplossingen om advocaten en notarissen te ondersteunen bij de digitale transformatie die zij willen en moeten ondergaan, op weg naar een moderne juridische praktijk.

Door de opgedane ervaring met advocaten- en notariskantoren in de hele wereld heeft Canon een diepgaande kennis van de processen en technologieën opgebouwd die echt verschil kunnen maken in de juridische dienstverlening. Kantoren krijgen een beter inzicht in de kosten voor een zaak en kunnen deze kosten eenvoudiger terugvorderen bij cliënten, ongeacht de wijze van facturering. Ditzelfde overzichtelijke proces helpt om informatieknelpunten op te heffen en draagt bij aan versiebeheer en audit trailing. Dit is een belangrijke overweging wanneer het aankomt op naleving.

Oplossingen en diensten van Canon

Canon werkt met juridische dienstverleners van alle soorten en maten in heel Europa: van onafhankelijke, lokale kantoren tot grote organisaties. Afhankelijk van de behoeften van het kantoor doet Canon een passend aanbod van oplossingen en diensten. Door de schaalbaarheid van de oplossingen is het mogelijk om goed te kunnen anticiperen op samenvoegingen en overnames en gelijke tred te houden met de organisatie.

Deze internationale ervaring heeft Canon geleerd dat ondanks de vele culturele nuances, de behoefte aan de noodzakelijke naleving, documentbeheer, drukwerk en scanvereisten bij advocatenkantoren altijd blijft.

Tegelijkertijd zijn de uitdagingen wat betreft kostenbeheersing, servicekwaliteit en het leveren van uitstekende cliëntervaringen universeel.

Daarom wenden juridische dienstverleners zich tot Canon voor hulp bij het implementeren van de voorzieningen, systemen en processen die de basis vormen voor langdurige loyaliteit van cliënten en efficiënte naleving van wet- en regelgeving. Canon-oplossingen effenen het pad voor de ontwikkeling en levering van service-ervaringen die cliënten meer dan tevreden stellen.