Canon Creative Services

Canon Creative Services

Canon Creative Services levert binnen Canon Nederland dienstverlening aan grote ondernemingen en instellingen zoals Unilever, Rabobank, Fontys Hogescholen, Universiteit Maastricht, Erasmus MC, Wolters Kluwer, Nationale-Nederlanden, AkzoNobel en Strukton. Met onze in-house studio’s leveren wij de gehele cross-media mix: film, fotografie, online, offline, social, mobile.

Met deze sourcing propositie bieden we onze klanten niet alleen een creatieve, maar ook de meest efficiënte en laagdrempelige oplossing in de snel ontwikkelende wereld van (digitale) communicatie. Vanuit de klantstrategie richten wij ons op concepten, projecten en campagnes, maar verzorgen wij ook de vormgeving en executie.


Werkwijze

picture-keten

We onderscheiden in onze samenwerking een tweetal soorten opdrachten: 

  1. 1. maak-opdrachten (creatieve executie)
  2. 2. conceptopdrachten (creatieve concepting).

Bij de eerste is een hands-on mentaliteit vereist van onze professionals. Er worden communicatiemiddelen ontwikkeld en uitgewerkt, ongeacht of deze te drukken/printen of digitaal zijn. Naast het adviseren en uitwerken van specifieke middelen, ervaren we vanuit de communicatie adviseurs bij onze klanten de wens om mee te denken in creatieve processen. 

Expertise

Binnen de in-house studio krijgt u de beschikking over (een team van) creatieven die volledig zijn gericht op uw communicatiebehoefte, ieder met expertise op het eigen vakgebied; DTP-ers, grafisch vormgevers, motion designers, art directors, fotografen, videografen, project managers, traffic managers en animatoren. De studio wordt aangestuurd door een studio coördinator.

De in-house studio maakt onderdeel uit van The Creative Hub waarin zij verbonden en geïntegreerd is met zo’n 20 andere studio’s van Canon. Deze studio’s geven ons de mogelijkheid om specialisten (3D, motion, video, fotografie etc.) en extra vormgevers in tijden van drukte in te zetten en zodoende op te schalen.

Dienstenportfolio

De studio-medewerkers stellen de in-house stakeholders in staat om invulling te geven aan creatieve vraagstukken in zowel interne als externe communicatie. Zoals grafische producties, corporate & sales presentaties, campagne & event management, product informatie, powerpoint presentaties, (e-mail) uitnodigingen, advertenties, brochures, flyers, badges, infographics, animaties, vastlegging van events, (video) testimonials, fotografie en motion graphics & 3D visualisaties. Kortom, content voor al uw (communicatie) uitingen.

Bekijk onze klantcase van Unilever

Case Study Unilver

De voordelen van een in-house studio

picture-voordelen 


Huisstijlborging

De medewerkers binnen de studio kennen de huisstijl van binnen en buiten en weten precies op welke wijze uw boodschap moet worden gecommuniceerd. 

Kennis van uw merk
De studio is het verlengstuk van uw marketing- en/of communicatieafdeling. Doordat onze medewerkers op uw klantlocatie werken, hebben zij een nauwe relatie met u en uw MarCom-medewerkers. Zij kennen en leven uw business, uw beleid en uw merk. 

Mens, middel en proces
Canon levert de juiste mensen, middelen en processen om het hoogste rendement uit uw marketinginvesteringen te halen. 

Landelijk netwerk van specialisten
Canon Creative Services beschikt over een ervaren groep van ongeveer 120 grafisch vormgevers, DTP-ers en cross-media designers, die werkzaam zijn in studio's op zo'n 20 (klant)locaties verdeeld over Nederland. 

Cross-mediaal en omni-channel
Door het stroomlijnen, beheren en multi-channel distribueren van content en het samenstellen van de juiste communicatiemix, bent u in staat effectiever en efficiënter te communiceren. 

Snelle en efficiënte communicatie
Doordat de in-house studio letterlijk een paar deuren verder zit.

Geïnteresseerd?

Wilt u meer informatie over onze dienstverlening of kunnen wij u inspireren over de nieuwste technieken op het gebied van online en offline content? Wanneer u het contactformulier invult, nemen wij spoedig contact met u op.


picture-contact