i-Pack neemt productie volledig in eigen hand met Canon

ipack-logo

i-Pack, in het Noorse Sarpsborg, stond altijd garant voor geweldige display graphics en verpakkingsoplossingen voor de PoS-markt (Point of Sale). Sinds de oprichting in 1997 heeft het bedrijf uit het Noorse Sarpsborg onder verschillende namen geopereerd en heeft het met diverse toonaangevende verpakkingsbedrijven in Scandinavië en andere Europese markten samengewerkt.

Oprichter Atle Andreassen vond in 2013 echter dat het bedrijf niet aan de verwachtingen voldeed. “We waren onze identiteit kwijt”, licht Andreassen toe. Het bedrijf functioneerde eerder als een plaatselijke verkooporganisatie voor het moederbedrijf en Andreassen bracht het bedrijf via een succesvolle overname weer terug naar de oorsprong. Onder de nieuwe naam i-Pack AS ging de specialist aan de slag met de nieuwe strategie om terug te gaan naar de levering en vooral de productie van hoogwaardige PoS-materialen en speciale verpakkingen. Het langetermijndoel daarbij was om de beste in het vakgebied te worden.

“Dankzij de ondersteuning en technologie van Canon zijn we goed op weg om onze bedrijfsdoelstellingen waar te maken.”

Atle Andreassen, oprichter

Resultaten

Verbeterde levertijd voor Just-in-Time-opdrachten: van drie weken naar één week voor sommige toepassingen

Verbeterde levertijd voor Just-in-Time-opdrachten: van drie weken naar één week voor sommige toepassingen

Toename van maandelijkse volumes met 300%

Toename van maandelijkse volumes met 300%

Streven naar een volumegroei van 25% eind 2015 en nog eens 15% in 2016

Streven naar een volumegroei van 25% eind 2015 en nog eens 15% in 2016

Onderbouwde de oprichting van de nieuwe divisie i-Pack Digital en uitbreiding van i-Pack Plast voor toepassingen in hout, plastic en metaal en i-Pack Design & Communication voor originele campagne-ontwerpen

Onderbouwde de oprichting van de nieuwe divisie i-Pack Digital en uitbreiding van i-Pack Plast voor toepassingen in hout, plastic en metaal en i-Pack Design & Communication voor originele campagne-ontwerpen

ipack-objective

Doelstelling

Groeien en leider worden in PoS-oplossingen

De uitdagingen

• Moeite om aan de vraag van klanten te voldoen voor korte doorlooptijden bij PoS-campagnes die vaak reactief zijn

• Geen controle over de printkwaliteit die de kwaliteit van het eindproduct beïnvloedt

• Het uitbesteden van korte printjobs zorgde voor een ingewikkelde productielijn

• Beperkte en dure procedure voor prototypes

• Geen mogelijkheden om nieuwe toepassingen voor verdere groei van het bedrijf te ontwikkelen

Aanpak

Canon analyseerde de bedrijfsstrategie en kwam met de beste oplossing waarmee de klant prints aan het dienstenpakket kon toevoegen

• De zakelijke partner van de nieuwe digitale divisie adviseerde om gebruik te maken van de Océ Arizona technologie van Canon

• Canon nodigde het bedrijf uit voor de voorlancering van de Arizona 6000-serie in Vancouver

• Demonstratie van productiviteit en veelzijdigheid van een groot aantal media voor verpakkingen met korte productieruns, display en commerciële printtoepassingen

• Canon ondersteunde de installatie en integratie met de bestaande nabewerkingslijn

ipack-spare