Canon helpt Staples aan meer omzet met aanpak waarbij de klant centraal staat

Met meer dan 2.000 winkels in 27 landen is Staples wereldwijd de grootste leverancier van kantoorbenodigdheden.

Ondanks het mondiale succes van het merk moest de Staples retailorganisatie in Nederland door lage inkomsten en lagere bezoekersaantallen klantgerichter gaan werken om in een concurrerende markt winstgevend te blijven. Een meer geïntegreerde klantervaring was nodig om het winkelaanbod met het online aanbod in overeenstemming te brengen. Ook waren er meer kanalen voor direct marketing nodig om te kunnen personaliseren en klanten binnen te halen.

Staples gaf Canon Business Services opdracht om een klantbeoordelingsprogramma uit te voeren. Op basis van de verkregen informatie ontwikkelde en verbreedde Canon de complete visie.

Staples-image1.jpg

“We hadden hulp nodig van een externe consultant om inzicht te krijgen in de drijfveren van onze klanten. Wat we nodig hadden was een oplossing en een strategie, maar deze leken pas te bestaan op het moment dat Canon Business Services erbij betrokken werd.”

Richard Houppermans, Manager Business Services