DM-hero1.jpg

MSP optimaliseert de volledige toeleveringsketen met digitale inkjet en zorgt voor concurrerend vermogen in de toekomst

MSP bediende hun direct marketingklanten in drie duidelijk omschreven stappen. Alle maildocumenten werden voorbedrukt met hun offsetapparatuur met invoer per vel. De maildocumenten kregen vervolgens een persoonlijk tintje met behulp van laserprinters. Tot slot werden ze in enveloppen gedaan voor verzending. Dit vormde een jaarlijks printvolume van ongeveer 100 miljoen mailings die in een procedure van drie stappen werden verstuurd. Markus Stricker, algemeen directeur, legt uit: “Concurrerend blijven binnen de markt was voor ons een grote uitdaging. We voelden de druk van de digitale losbladige producten met lage volumes maar ook van het aanbod van kleureninkjet op de markt. Hoewel we ons conventionele productieproces al volledig geoptimaliseerd hadden, was het voor ons moeilijk om concurrerend te zijn. We wisten dat we moesten veranderen om ook in de toekomst te kunnen groeien.”

DM-image1.jpg

“Bij MSP willen we zo goed mogelijk aan de wensen van onze klanten voldoen. Dat is ons belangrijkste doel. We willen alles in het werk stellen voor een tevreden klant. We geloven dat we met de overgang naar digitale inkjet-printing voor de vernieuwing kunnen zorgen die onze markten nu en in de toekomst te wachten staat. Canon is vanaf het eerste begin een fantastische partner geweest die ons bij de beslissing voor onze toekomststrategie en de implementatie van de juiste oplossing geholpen heeft. Met Canon als partner zijn wij goed uitgerust voor de toekomst.”

Markus Stricker