DWF-hero1-1600x600

LO Media ondergaat een digitale transformatie met Canon

DWF-logo.jpg

LO Media heeft een basisoplossing voor crossmedia uit de V.S. getest om te ontdekken wat er zou kunnen worden bereikt. Het team was onder de indruk van het potentieel van de technologie en van de mogelijkheden om persoonlijk aangepaste communicatie voor klanten te maken voor meerdere kanalen. Maar uit ervaring wist Lars dat hij een uitgebreider softwarepakket nodig had dat in elk geval ook ondersteuning voor lokale leveranciers en training moet bieden, om maximaal te profiteren van de investering.

Resultaten

Gebruik van een op waarde gebaseerd prijzenmodel om de waarde voor klanten te verhogen en de omzet te verbeteren

Gebruik van een op waarde gebaseerd prijzenmodel om de waarde voor klanten te verhogen en de omzet te verbeteren

Verandering in de manier van denken: holistischer denken als het gaat om communicatie (het bepalen van de meest effectieve vorm van communicatie voor individuele projecten)

Verandering in de manier van denken: holistischer denken als het gaat om communicatie (het bepalen van de meest effectieve vorm van communicatie voor individuele projecten)

Nieuwe, langlopende contracten aangegaan

Nieuwe, langlopende contracten aangegaan
Verkoop van crossmedia levert ongeveer 1 miljoen NKR per jaar op (meer dan € 100.000)

Versterking van de printdivisie

Versterking van de printdivisie
Alle printtaken gaan via web-to-print en dat levert een bedrag van 5 miljoen NKR per jaar op
De verkoop van nieuwe producten via web-to-print winkels levert ongeveer 1 miljoen NKR per jaar op

LO_Media

Doelstelling

Publicatieservices de 21e eeuw binnenhalen met crossmedia om een leverancier van totale communicatieoplossingen te worden, ook voor digitale platforms.

De uitdagingen

• Concurrerende printvolumes en kosten door het aanbieden van geïntegreerde communicatieservices om te voldoen aan de doelstellingen van klanten

• Printen wanneer dat nodig is en het meest effectief is om de waarde te optimaliseren

• Begrijpen hoe digitale publicatieoplossingen moeten worden gebruikt en verkocht

Aanpak

• Canon adviseerde te investeren in een crossmedia-pakket en dit te combineren met een groeiende web-to-print service om te besparen op de printproductie in het bedrijf.

• Canon verzorgde individuele training voor klanten in crossmedia.

• Voortdurende ondersteuning van een bedrijfsconsultant van Canon om het bedrijf te helpen optimaal gebruik te maken van de nieuwe digitale services en nieuwe mogelijkheden en methoden te verkennen.

LO_Media