ABC- Hero1

De Canon Business & Innovation Scan geeft nieuwe impuls aan ontwikkeling van Ritz naar crossmedia

DWF-logo.jpg

Ritz, de Zwitserse leverancier van printservices, heeft duidelijke stappen gezet in de aanpassing naar een veranderende communicatiemarkt die door de populariteit van online kanalen en digitale platforms gedreven wordt.

Resultaten

Herpositionering van het merk waaruit nieuwe services blijken

Herpositionering van het merk waaruit nieuwe services blijken

Succesvolle promotie van het crossmedia-aanbod door middel van crossmediacampagne naar klanten

Succesvolle promotie van het crossmedia-aanbod door middel van crossmediacampagne naar klanten

Eerste crossmediacampagne voor klanten van Ritz uitgevoerd

Eerste crossmediacampagne voor klanten van Ritz uitgevoerd

Ritz-objective

Doelstelling

Aanpassing aan het moderne communicatielandschap door uitbreiding van online services.

De uitdagingen

• Afnemende printvolumes

• Moeite om op te vallen in een markt met veel concurrentie

• Moeite om aan de vraag van klanten voor online services te voldoen

Ritz-spare

Aanpak

• Canon bood Ritz in 2013 een Business & Innovation Scan (B&IS) tijdens een klantenevenement aan

• De B&IS-scan werd in 2014 uitgevoerd en gaf de klant een helder inzicht in het huidige bedrijfsmodel, inclusief een analyse van de marketingstrategie

• Dit zorgde voor een nieuw bedrijfsmodel waarin crossmedia-services via Canon werden toegevoegd en het bedrijf in 2015 een nieuwe positie kreeg

• Canon hielp Ritz bij de eerste crossmedia-campagne om de nieuwe services aan hun klanten aan te bieden