Pulp Grafisk

DWF-logo.jpg

Ter ondersteuning van hun services was Pulp Grafisk afhankelijk van externe Print Service Providers (PSP's), waardoor een extra stap werd toegevoegd aan de reactietijd richting klanten. Door deze afhankelijkheid van externe bedrijven werden er nooit testprints gemaakt om zeker te zijn van de hoogste kwaliteit, maar werden printopdrachten rechtstreeks naar PSP's verzonden om printorders binnen de afgesproken deadlines te voltooien. Bovendien ging een groot deel van het budget van Pulp Grafisk op het werk dat werd uitbesteed. Uiteindelijk kwam het ontwerpteam bij Pulp Grafisk tot de conclusie dat om aan de vraag van klanten te kunnen voldoen en tegelijkertijd de beste kwaliteit, meer flexibiliteit, snellere reactietijden en kostenbesparingen te kunnen leveren, het printwerk weer intern moest worden uitgevoerd.

Resultaten

Capaciteit van grootformaat verdubbeld

Capaciteit van grootformaat verdubbeld

De flexibiliteit om zowel gesneden oplagen als rollen te leveren

De flexibiliteit om zowel gesneden oplagen als rollen te leveren

Een printopdracht kan worden uitgevoerd in slechts twee uur

Een printopdracht kan worden uitgevoerd in slechts twee uur

Uitvoer van hoge kwaliteit

Uitvoer van hoge kwaliteit

Minder werkuren voor personeel

Minder werkuren voor personeel

Lagere kosten van printopdrachten

Lagere kosten van printopdrachten

DWF-logo.jpg

Doelstelling

Een nieuwe printoplossing die de vraag van klanten kan bijhouden en tegelijkertijd de beste kwaliteit, meer flexibiliteit, snellere reactietijden en kostenbesparingen biedt.

De uitdagingen

• Moeite om te voldoen aan de vraag van klanten

• Afhankelijk van externe Print Service Providers

• Langdurig en kostbaar proces

• Problemen met de kwaliteit

• Aanbod aan klanten was te beperkt

• Lange werkdagen voor werknemers

Aanpak

De installatie van een nieuwe oplossing zodat Pulp Grafisk intern kan printen op grootformaat, met grotere volumes en betrouwbare toepassingen kan leveren en veelzijdiger wordt.

DWF-logo.jpg