Expeditie Marketing - Customer Centricity in de financiële sector

Expeditie Marketing - Customer Centricity in de financiële sector

Om te weten wat er speelt in de markt, doet Canon – in samenwerking met derden – regelmatig onderzoek naar de informatie- en communicatie-uitdagingen waar specifieke sectoren of functies mee geconfronteerd worden. Eén zo’n uitdaging is customer centricity.

In 2014 presenteerden Canon en spotONvision het eerste 'Expeditie Marketing'-rapport over Customer Centricity. Het rapport was gebaseerd op diepte-interviews met marketingdirecteuren en managers werkzaam bij toonaangevende organisaties in uiteenlopende branches. Deze gesprekken resulteerden in een top 5 investeringen die organisaties kunnen doen om customer centricity te verankeren in hun bedrijfsstrategie.

Voor het onderzoek van 2015 hebben we ons geconcentreerd op één specifieke branche, de financiële sector. Het rapport is tot stand gekomen na vijftien diepte-interviews met directeuren en marketingdirecteuren werkzaam bij Nederlandse financiële instellingen. Expeditie Marketing 2015 is wederom een ware expeditie gebleken. Vele spelers en processen zijn betrokken bij het onderwerp customer centricity. Over het doel zijn de meesten het eens, de route ernaartoe wordt op meerdere manieren bewandeld.