Wat is CCM?

Wat is CCM?

Wat is CCM?

Binnen elk denkbaar bedrijfsproces vindt communicatie plaats. Denk bijvoorbeeld aan facturen, polissen, klachtenafhandeling en HR correspondentie. Deze berichten of documenten dienen met de juiste inhoud en in de juiste huisstijl geproduceerd, verstuurd en opgeslagen te worden.

Customer Communications Management (CCM) is de strategie en het bijbehorende technische platform om op de juiste wijze te communiceren met klanten, leveranciers, medewerkers en ketenpartners. Canon levert advies, producten en diensten welke organisaties in staat stellen om het communicatieproces zo effectief en efficiënt mogelijk in te richten met de juiste controle. Welke vijf fases onderscheiden we als het gaat om CCM of klantcommunicatie?

Vijf fases binnen CCM

CCM procesmanagement

Dataclassificatie

Data Classificatie & Conversie

Data uit uw backofficesystemen is niet altijd direct geschikt om automatisch te verwerken. Met de Canon Data Classificatie & Conversie oplossing wordt uw data gecontroleerd, gesorteerd en geschikt gemaakt voor verder verwerking. Door intelligente workflows is het tevens mogelijk vanuit verschillende bronnen data samen te voegen. Aan de basis van de Canon Data Classificatie & Conversie-oplossing liggen onze ‘best of breed’-producten.

Klik hier voor meer informatie >

Opmaak & Compositie

Opmaak & Compositie

Consistente communicatie realiseert u door het managen van de opmaak vanuit één platform. Op basis van data, een (vaste) contentbibliotheek en business rules borgt u huisstijlen en behoudt u de regie over de opmaak vanuit één centraal punt. Waar nodig scheidt u content en techniek, waardoor business owners of contenteigenaren op een gecontroleerde wijze content kunnen aanpassen om communicatieprocessen naar de klant te versnellen. Aan de basis van de Canon Opmaak & Compositie-oplossing liggen onze ‘best of breed’-producten.

Bekijk de video >

Voordelen:

  • Consequente inhoud en stijl van al uw communicatie (huisstijlbewaking)
  • Gelijktijdige automatische opmaak van meerdere huistijlen mogelijk
  • Altijd de juiste en persoonlijke inhoud per eindklant
  • Alle kanalen de zelfde opmaak

Sortering & Productie

Sortering & Productie

Op basis van data en klantprofielen worden de verschillende opgemaakte berichten gesorteerd voor het juiste kanaal en geproduceerd. De productie voor de digitale kanalen geschied automatisch. Bij de fysieke (papieren) producten dienen meer slagen te worden gemaakt, waar nog veel winst is te behalen. Met het print spool managementsysteem bent u in staat printjobs snel en eenvoudig te sorteren en geschikt te maken voor productie. Canon beschikt over een breed assortiment van hoogwaardige productieprinters. Maar Canon heeft ook speciaal ontwikkelde workflowoplossingen om het gehele proces efficiënter te laten verlopen, waardoor u tijd en kosten bespaart. Aan de basis van de Canon Sortering & Productie-oplossing liggen onze ‘best of breed’-producten.

Bekijk de video >

Postoptimalisatie
Een voorbeeld is Canon’s postoptimalisatie-oplossingen, waarbij u flexibel kunt schakelen tussen de diverse postaanbieders en daar de printjobs ook op kunt voorsorteren. Door per printjob het juiste servicemodel te kiezen, kunt u kosten besparen.

Distributie

Distributie & Monitoring

Verbeter de klantervaring door relevante informatie te verstrekken via het juiste kanaal, op het tijdstip en in het formaat. Op basis van de aangeleverde data zorgt de Canon Distributie en monitoring oplossing voor verspreiding van de boodschap via elk denkbaar (digitaal of analoog) kanaal, waardoor u klanten bereikt via het kanaal van hun voorkeur. Indien de communicatie via het voorkeurskanaal niet aankomt, wordt dit automatisch gedetecteerd door het platform en wordt deze opnieuw gestuurd via een ander kanaal. Zo weet u zeker dat uw boodschap aankomt. Door middel van monitoring en feedback bent u in staat respons op een efficiënte wijze af te handelen. Aan de basis de Canon Distributie & Monitoring-oplossing liggen onze ‘best of breed’-producten.

Bekijk de video >

Archivering

Archivering & Vindbaarheid

Bespaar tijd voor medewerkers door voor hen inzichtelijk te maken welke informatie naar klanten verzonden is. Met de Canon Archiveren & Vindbaarheid-oplossingen wordt er een één-op-één kopie van elk gestuurd bericht opgeslagen. Door slimme opslag op basis van metadata kunnen medewerkers documenten snel en makkelijk terugvinden. De customer service medewerker ziet altijd hetzelfde document als de klant en kan hierdoor snel en gericht antwoord geven op vragen. Ook de klant profiteert hiervan, wat weer een goede uitwerking heeft op de klanttevredenheid. Daarnaast kunt u omwille van wet- & regelgeving altijd bewijzen wat u heeft gecommuniceerd. Aan de basis van de Canon Archivering & Vindbaarheid oplossing liggen onze ‘best of breed’-producten.

Bekijk de video >

Procesmanagement

Procesmanagement & Controle

Zorg voor volledige controle en compliance door het stroomlijnen van uw documentprocessen. Met de Canon Proces Management & Controle oplossingen bent u in staat de gehele communicatieketen te monitoren, closed-loop communicatie te faciliteren en indien noodzakelijk automatisch de heraansturing van het communicatieproces mogelijk maken. De heldere rapportages geven u inzicht in de volledigheid, tijdigheid en juistheid van de communicatie en de aantoonbaarheid ervan. Zo heeft u de regie over de gehele communicatieketen. Aan de basis van de Procesmanagement en Controle-oplossing liggen onze ‘best of breed’-producten.

Bekijk de video >

Onze leveringsvormen

Canon biedt Customer Communications Management-oplossingen die volledig voldoen aan de wensen van organisaties om ‘op maat’ te kunnen communiceren met hun klanten zonder de controle te verliezen. We bieden advies, leveren de technologie en verzorgen de implementatie en configuratie van de oplossingen. Afhankelijk van uw behoeftes integreren we deze on-premise of stellen deze beschikbaar in de cloud. Daarnaast biedt Canon diensten om u nog verder te ontzorgen op het gebied van klantcommunicatie.

Managen van de techniek

Canon kan de technische middelen achter CCM voor haar klanten managen. We nemen dan de verantwoordelijkheden betreffende hosting, beschikbaarheid, continuïteit, beveiliging en performance/capaciteit inzake het technische platform volledig over. Hiermee bieden we de service en garantie dat alle techniek te allen tijden volgens afspraak up-to-date en beschikbaar is.

Managen van document- en communicatieprocessen

Daarnaast kunt u de algehele dagelijkse operatie rondom uw document- en communicatieprocessen aan Canon uitbesteden. We nemen de verantwoordelijkheid betreffende de creatie, productie, distributie en opslag van u over. We garanderen hierbij de volledigheid, tijdigheid en juistheid van de communicatie en zorgen tevens voor de aantoonbaarheid daarvan. Desgewenst neemt Canon de bestaande middelen en mensen binnen de huidige document- en communicatieprocessen over van de klant.

CCM-services