Klantcommunicatie naar de 21e eeuw

Klantcommunicatie naar de 21e eeuw

Wanneer het gaat om de strategie voor Customer Experience (CX) is de communicatie met klanten vaak een van de meest over het hoofd geziene – maar toch essentiële – onderdelen van de reis die de klant aflegt. In veel gevallen heeft een CX-strategie de neiging zich te concentreren op de communicatie tijdens het eerste contact – het opleiden en regelmatig coachen van medewerkers over hoe zij het beste kunnen praten (en omgaan) met klanten. Toch zijn klantcommunicatievormen zoals contracten, callcentervragen, klantcorrespondentie, e-mailcorrespondentie, welkomstpakketten, facturen en rekeningoverzichten even belangrijk voor de algehele klantbeleving. 

Organisatorische silo’s, een complexe (maar erg belangrijke) infrastructuur van nieuwe en oude systemen, veranderingen in regelgeving en verouderde processen en technologieën vormen van oudsher een belemmering om deze vormen van communicatie op te nemen in de CX-strategie van een onderneming of organisatie. 

Hoe gaan organisaties deze uitdagingen aanpakken om te zorgen voor communicatie via meerdere kanalen die gestroomlijnd, consistent, gepersonaliseerd en gedurende de gehele reis van de klant relevant is? Download het whitepaper en u vindt het antwoord.

Download het whitepaper hier >

Stap voor stap van Output naar Customer Communications Management

Voor de meeste bedrijven is Customer Communications Management (CCM) de tool om een hoog volume aan gepersonaliseerde, multichannel - of liever nog omnichannel - klantcommunicatie te creëren, te beheren en te distribueren. De vraag is dan ook: hoe kunnen organisaties deze communicatie optimaliseren? Canon bracht de uitdagingen in kaart en geeft tips hoe uw huidige processen kunt evalueren.

Volgende lezen

Aanmelden CCM Nieuwsbrief

picture-ccm-aanmeld form

Meld u nu aan voor onze digitale nieuwsbrief en blijf ook in de toekomt op de hoogte van alle ontwikkelingen op gebied van Customer Communications Management

Nu aanmelden >

Vraag het onze experts

nl_[IMAGE]_robert kerstens

Robert Kerstens, Product & Application Business Developer CCM

Stuur mij een e-mail >