Klantbeleving en digitale transformatie staan centraal tijdens Focus op Inspire 2017

Klantbeleving en digitale transformatie staan centraal tijdens Focus op Inspire 2017

Bruisende gebruikersconferentie
In een bruisende sfeer kwamen klantcommunicatie en transformatie samen tijdens het onlangs gehouden event ‘Focus op Inspire’. Het centrale thema voor dit jaar was: klantbeleving als succesfactor in een tijd van digitalisering en transformatie. In de openingspresentatie ging CCM/CX Consultant Kaspar Roos in op de gevolgen van de toenemende versnelling van technologische innovaties. Waar de telefoon ruim honderd jaar nodig had om 1 miljard gebruikers te bereiken, bereikte de smartphone dit aantal in amper acht jaar. Dat organisaties voor vergaande veranderingen staan, daar waren de aanwezigen het unaniem over eens. De juiste keuzes maken is een uitdaging die de Quadient Inspire-gebruikers vooral in dialoog met Canon als kennispartner willen aangaan.

Klantbeleving als business driver
Het streven naar klantbehoud door middel van customer experience plaatst klantcommunicatie in een nieuw daglicht. In plaats van een administratieve kostenfactor is deze functie een onderscheidend concurrentiemiddel geworden. De meeste organisaties verkeren dan ook in een overgangsfase, zoals door veel bezoekers van het gebruikerscongres werd aangegeven. Kaspar Roos presenteerde drie strategische opties om hiermee om te gaan. Allereerst het inrichten van een doelarchitectuur die technologische vernieuwingen aankan. Ten tweede het faciliteren dat content door business-gebruikers direct in applicaties beheerd kan worden. En als essentieel  laatste optie: het optimaliseren van alle raakvlakken met de klant over de totale customer journey. Na een smakelijke lunch, waarin veel ervaringen werden uitgewisseld, werden in kleinere sessies nieuwe toepassingen van Quadient Inspire gedemonstreerd.

Vier break-out sessies
In vier presentaties besteedde Canon aandacht aan zowel de technische invulling als aan een meer businessgerichte invalshoek. Zo werd Responsive E-mail met Inspire Designer R11 gedemonstreerd, het eenvoudig automatiseren van documentprocessen met Inspire Scaler, en ook de integratie van Inspire Interactive met bestaande CRM-systemen. Lead Business IT Consultant Rob Biesters van Canon Europa gaf daarbij inzicht in de wijze waarop Canon Europa zich heeft voorbereid op Continuous Delivery, een ontwikkelmethode die erop gericht is om software-oplossingen zo snel en efficiënt mogelijk in productie te krijgen.

Twee werelden, één platform
De middag werd inhoudelijk afgerond met een plenaire sessie door Robert Buijs, Director Customer Communications Management van Canon Nederland. Samen met Richard van Leuven van Canon Europa deed hij de visie en ontwikkeling van Canon uit de doeken. “Om tot een consistent positieve klantervaring te komen zullen marketingsystemen in de pre-sales fase en administratieve productiesystemen in de gebruikersfase moeten samengaan in één platform dat de volledige klantreis beslaat”, aldus Robert. Dit vergt niet alleen een andere inrichting van de IT-omgeving, maar ook een holistische aanpak van contactmomenten, die over gescheiden afdelingen plaatsvinden. Canon staat klaar met oplossingen en diensten om organisaties op deze weg te begeleiden.

CCM als nieuwe waterlinie
Indachtig de ontwikkelingen die organisaties van alle kanten bestormen, vond Focus op Inspire 2017 plaats in Fort Vechten bij Bunnik, het grootste verdedigingswerk in de Nederlandse Waterlinie. De betrokkenheid en de kennisdeling tussen klanten en experts van Canon geven dit congres steeds weer een uniek karakter, zoals ook dit jaar weer bleek. Met een geslaagd evenement achter ons, kijken wij samen uit naar de komende ontwikkelingen en een nieuwe editie van Focus op Inspire in 2018. Wilt u meer weten? Ga naar www.canon.nl/kijkopklantcommunicatie of e-mail naar ccm@canon.nl

Het belang van Customer Communications Management: hoe overtuig je de business?

Dat Customer Communications Management (CCM) het mogelijk maakt persoonlijk en ‘op maat’ met klanten te communiceren vanuit verschillende bedrijfssystemen is niets nieuws. Maar waarom wordt dit, vaak al aanwezige technisch platform, dan niet of nauwelijks gebruikt door alle business owners? Hebben zij geen weet van het bestaan van CCM? Of zien ze niet direct een link met de dagelijkse uitdagingen waar zij mee kampen? Hoe kunt u deze business owners overtuigen van de enorme toegevoegde waarde die CCM kan bieden? Canon onderzocht van één van de business owners (Marketing) wat hen drijft en hoe CCM hen kan helpen.

Volgende lezen

Aanmelden CCM Nieuwsbrief

picture-ccm-aanmeld form

Meld u nu aan voor onze digitale nieuwsbrief en blijf ook in de toekomt op de hoogte van alle ontwikkelingen op gebied van Customer Communications Management

Nu aanmelden >

Vraag het onze experts

Bas Beelen

Bas Beelen, Customer marketeer Canon Nederland

Stuur mij een e-mail >

Bezoek mijn LinkedIn pagina >