11 redenen om te upgraden naar GMC Inspire R11

11 redenen om te upgraden naar GMC Inspire R11

Bij de transformatie van uw organisatie naar een hoger niveau van klantbeleving of, op zijn Engels, Customer Experience (CX), spelen twee belangrijke factoren een rol. De eerste factor is een culturele verschuiving binnen de organisatie. Hierbij verschuift de focus van ‘inside out’ (focus op de producten en oplossingen die u verkoopt), naar ‘outside in’: focus op het bieden van de best mogelijke klantbeleving. Naast deze culturele verschuiving in de manier van denken, dienen organisaties zich te voorzien van technologie die hen in staat stelt snel en effectief in te spelen op de eisen van hun klanten.

De nieuwe release van GMC Inspire biedt gebruikers meer mogelijkheden en zorgt voor verder optimalisatie van CX. Hieronder geven we u 11 redenen om de upgrade naar GMC Inspire R11 te overwegen.

1. Actief managen van de customer journey. Volgens een in 2015 door Google uitgevoerde studie laat 69% van de consumenten weten dat de timing, de kwaliteit en de relevantie van het bericht van een organisatie invloed heeft op hun beeld van een merk. Dit betekent dat de customer journey niet langer kan worden gezien als een eenmalige jaarlijkse activiteit aangevuld met wat post-it notities – het dient een dynamisch, levendig iets te zijn. En dat is precies wat Inspire Customer Journey Mapping doet: helpen met het opstellen van de strategische doelstellingen van de organisatie, door zich te richten op specifieke gebruikersprofielen (persona’s) en het ontwikkelen van een takenlijst voor de klantbeleving (CX) – alles vanaf één locatie. Inspire Customer Journey Mapping maakt verbinding met andere in kaart gebrachte journey’s, businessapplicaties, en content-eigenaren om zo een geïntegreerd, holistisch beeld te geven van de gehele klantbeleving.

2. Open communicatie met social commenting. Een van de grootste uitdagingen voor het bieden van een optimale CX is het elimineren van de communicatiehindernissen tussen belanghebbenden binnen de organisatie. Daarom hebben we bij het GMC Inspire-portfolio ‘social commenting’ ingebouwd. Deze functie draagt bij aan betere communicatie, auditing en samenwerking. Social commenting met Inspire Interactive kan worden ingezet als een manier waarop gebruikers feedback en goedkeuring ontvangen voor taken die betrekking hebben op communicatie. Social commenting binnen Customer Journey Mapping sluit aan bij Inspire Designer en creëert een belangrijke communicatieverbinding tussen afdeling Marketing en op CCM gebaseerde activiteiten. Dit resulteert in nieuwe mogelijkheden voor op CCM gebaseerde samenwerking.

3. Bekijk alle kanalen tegelijk. Er is niets wat goede CX sneller onderuithaalt dan inconsistenties tussen de kanalen. Wanneer elk kanaal afzonderlijk wordt gecreëerd, is het moeilijk om inconsistenties te signaleren. De gesynchroniseerde omni-channel-voorbeeldweergave binnen R11 helpt kanaalinconsistenties te voorkomen door te laten zien hoe content wordt getoond en hoe de interactie met die content plaatsvindt. En dat alles in één oogopslag. In Inspire Designer kunnen gebruikers de content voor mobiel, web en print bekijken en daarna hun gesynchroniseerde route door de communicatie volgen om zo ervoor te zorgen dat alle kanalen consistent zijn in context. De gesynchroniseerde omni-channel-voorbeeldweergave en proofing helpt daarnaast ook om de duur van het goedkeurings- en implementatietraject sterk terug te dringen.

4. Ontworpen voor beoogde output. Contrasten binnen ontwerpomgevingen spelen zo’n belangrijke rol bij het creëren van de juiste output van content dat gebruikers met Inspire Designer nu over de mogelijkheid beschikken om de ‘skins’ te wijzigen. De skins binnen Inspire Designer helpen contentontwerpers bij het verbeteren van hun ontwerp door contrasterende achtergronden te bieden die zijn geoptimaliseerd voor de creatie van content voor zowel print als digitaal. Daarnaast hebben we Inspire Designer met behulp van nieuwe ‘splash screens’ en pictogrammen voorzien van een nieuwe uitstraling die zorgt voor een verbeterde gebruikersbeleving.

5. Communicatie volgen en op het juiste moment aanbieden. Het aanbieden van communicatie via het juiste kanaal is één uitdaging. Een nog grotere uitdaging is het aanbieden van communicatie via het juiste kanaal én op het juiste moment tijdens customer journey. Inspire Messenger helpt u daarbij door op basis van uw bestaande content en systemen de klantcommunicatie aan te bieden en te volgen. Inspire Messenger toont wie e-mail heeft geopend, wie op welke links heeft geklikt of zich heeft uitgeschreven – alles met automatische capture bounce-back en informatie over afleveringsfouten.

6. Minder tijd kwijt aan content laden, meer tijd om te bekijken. U biedt mobiele communicatie, maar uw klanten zijn er niet van onder de indruk. Het probleem kan deels worden veroorzaakt doordat het te lang duurt om uw bericht binnen te halen. Onderzoek laat zien dat 53% van de consumenten uw site verlaat als het langer dan 3 seconden duurt om die te laden. Nieuw in R11 is Mobile Advantage en deze tool helpt u om het ‘laadprobleem’ op te lossen. De Mobile Advantage backend bespaart megabytes door per bericht slechts één keer contentresources zoals JavaScript, tekst, logo’s, enz. op te slaan. Omdat via het netwerk nu slechts een paar kilobytes aan gegevens wordt verzonden, gaat paginaweergave op het scherm van de klant van 1,5 seconde naar minder dan 0,2 seconde. Content wordt bij klanten afgeleverd met CX-snelheid terwijl de end-to-end encryptie naar de app gehandhaafd blijft.

7. Dynamische mobiele communicatie aanbieden. Anno 2017 is het een must dat organisaties hun klantcommunicatie voor mobiele weergave moeten hebben geoptimaliseerd. Mobile Advantage helpt organisaties dit te realiseren door in GMC Inspire gemaakte content over te nemen en te distribueren naar mobiele applicaties en websites. Organisaties kunnen gebruikmaken van alle functionaliteit dat een Dynamic Communications-bestand biedt en erop vertrouwen dat het bestand is geoptimaliseerd voor het juiste kanaal.

8. Bied klanten interactiviteit op mobiel. Uw communicatie inrichten voor mobiel betekent ook dat u gebruikers de functionaliteit en interactiviteit biedt die nu standaard zijn voor het mobiele kanaal. De kenmerken en mogelijkheden van Inspire Mobile Advantage gaan verder dan wat als de norm geldt: Mobile Advantage kan pushberichten verzenden, content lokaliseren op basis van geografische informatie en gebruikers de mogelijkheid bieden tot tweerichtings-communicatie met een organisatie. Met Mobile Advantage bent u gegarandeerd van eersteklas klanttevredenheid terwijl u maximaal gebruikmaakt van bestaande CCM-mogelijkheden.

9. Ondersteun zakelijke gebruikers met Interactive. Met Inspire Interactive waren contenteigenaren uit de business altijd al in staat om hun communicatie in eigen hand te houden. En in R11 komen we met verbeteringen om hen te helpen sneller dan ooit te manoeuvreren. Inspire Interactive heeft nu een vriendelijkere gebruikersinterface die het voor contenteigenaren nog gemakkelijker maakt om content te zoeken, te vinden en wijzigingen erin aan te brengen.

10. Ondersteun mobiele medewerkers. Nu IDC voorspelt dat tegen 2020 zo’n 75% van de beroepsbevolking uit mobiele werkers zal bestaan, is het belangrijker dan ooit dat uw team op hun mobiele apparaten aan de slag kan (en dat u zo tevens ‘Shadow IT’ voorkomt). Inspire Interactive biedt nu mobiele goedkeuringsopties voor medewerkers die op pad zijn. Het enige dat gebruikers moeten doen is het downloaden van de Mobile Approval app en vervolgens kunnen ze content bekijken, bewerken en goedkeuren vanaf hun mobiele apparaat.

11. Cloud services afgestemd op uw behoefte. Het is belangrijk om te investeren in cloud services die ook echt zinvol zijn voor uw organisatie en dan vooral op die gebieden waar automatisering nodig is. Nieuw in R11 is Inspire Scaler, een cloud-enabled automatiseringsoplossing die organisaties helpt bij het beheer van hun gehele productieomgeving en dat alles via een gebruiksvriendelijk dashboard. Inspire Scaler biedt schaalbare en fouttolerante ondersteuning voor on-demand en batch communicatie via de openbare cloud en uw eigen servers, zodat u nooit kwetsbaar bent voor onverwachte pieken in de vraag.

GMC Inspire Architectuur ondersteunt transformatie

Digitalisering en digitale transformatie zijn doorgedrongen in vrijwel alle sectoren van de samenleving. Dit heeft een grote impact op Customer Communications Management. Enerzijds is er de door de organisaties bepaalde verspreiding van informatie, in batches naar grote groepen klanten. Anderzijds leidt de digitalisering ook tot het zogeheten Pull-mechanisme. Dit houdt in dat de klant informatie wil ophalen waar en wanneer hij maar wil. De informatie wordt op aanvraag en ad hoc door medewerkers per individuele klant samengesteld. De architectuur van GMC Inspire maakt beide opties mogelijk.

Volgende lezen

Aanmelden CCM Nieuwsbrief

picture-ccm-aanmeld form

Meld u nu aan voor onze digitale nieuwsbrief en blijf ook in de toekomt op de hoogte van alle ontwikkelingen op gebied van Customer Communications Management

Nu aanmelden >

Vraag het onze experts

Bas Beelen

Bas Beelen, Customer marketeer Canon Nederland

Stuur mij een e-mail >

Bezoek mijn LinkedIn pagina >