Canon’s aanpak voor digitale transformatie

Canon’s aanpak voor digitale transformatie

Digitale transformatie gaat om dingen anders doen en tevens om andere dingen doen. En niet enkel om anders te zijn, maar de transformatie dient ook ter ondersteuning van de belangrijkste strategische doelstellingen waarmee elke organisatie in dit digitale tijdperk te maken heeft.

Er zijn drie belangrijke uitdagingen op het gebied van digitale transformatie: 

• Verhoging van de klantwaarde: Consumenten zijn veeleisender in de manier waarop ze willen communiceren met bedrijven, en ook in de diensten die ze willen ontvangen. In een zeer competitieve wereld hebben consumenten meer keuze met wie ze zaken willen doen en zullen organisaties die de veranderende digitale wereld omarmen succesvoller zijn. Klantervaring is een belangrijke differentiator. Uiteindelijk zal een betere klantcommunicatie leiden tot loyale klanten en uiteindelijk tot hogere inkomsten. 

• Veilig delen van informatie: Regelgeving in alle bedrijfstakken wordt steeds uitdagender en complexer, en daarbij worden de sancties steeds groter. Vele organisaties moeten aanzienlijke wijzigingen aanbrengen in de manier waarop zij met persoonlijke datagegevens omgaan. De komende GDPR privacy voorschriften zijn nog maar het topje van de ijsberg rondom data en informatie management. 

• Verhogingen van de medewerkers tevredenheid: In 2025 zal 75% van de beroepsbevolking bestaan uit zogenoemde millenials. Zij zullen willen dat werkgevers een digitale werkomgeving bieden die past bij hun huidige wensen en behoefte. Het nastreven van deze doelstellingen kan niet onafhankelijk van de huidige processen en technologieën worden nagestreefd. De reis naar digitale transformatie zal rondom hen gebouwd moeten worden. 

Dit betekent dat nieuwe technologieën zoals cloud diensten, mobile, automatisering en social media moeten worden gebruikt om een brug te slaan tussen de "oude wereld" van arbeidsintensieve processen en de "nieuwe wereld" van business procesoptimalisatie, business intelligence, multi- en omnichannel communicatie en verbeterde klantcommunicatie. 

Canon heeft al jaren ervaring in het ondersteunen en adviseren van klanten bij het beheer van hun data en bijkomende processen. De meeste klanten zijn op zoek naar het verlagen van de bedrijfskosten. Dit begint met de introductie van document- en management-technologieën (zoals scan services, managed print services en digitalisering van document). De volgende stap is automatisering van bedrijfsprocessen (geautomatiseerde documentwerkstromen, documentbeheer en opslag). De digitale transformatie duurt voort met procesoptimalisatie, focus op betere klant communicatie en verhoging van de medewerkers tevredenheid. 

De kern van deze transformatie zijn drie basis principes:

1. bereik: De mogelijkheid tot toegang tot een eindeloze verscheidenheid van bronnen; 

2. proces: De mogelijkheid deze content te verwerken tot de juiste business processen en op de standaardisering van de processen zelf; en 

3. verdelen: De mogelijkheid om de juiste inhoud, op het juiste moment, in een bedrijfsproces te implementeren om klantervaringen en betrokkenheid van medewerkers te verbeteren. 

Dit alles vereist een focus en kennis van de huidige situatie van de bedrijfsprocessen en duidelijke doelstellingen voor de toekomst. Om te zorgen dat digitale transformatie niet alleen blijft bij een buzz moet men begrijpen dat het een doorlopend proces is van optimale bedrijfsprocessen en hoe medewerkers hier mee om (kunnen) gaan. 

Een snelle blik op het zoekverkeer in de afgelopen vijf jaar met betrekking tot ‘digitale transformatie’ laat zien dat organisaties op zoek zijn naar begeleiding en informatie over hoe met deze kwesties om te gaan. 

Om hierin te voorzien heeft onderzoeksbureau AIIM een whitepaper opgesteld over ‘het creëren van een digitale transformatiestrategie op basis van wat u hebt’.



Download dit whitepaper hier >

Stap voor stap van Output naar Customer Communications Management

Voor de meeste bedrijven is Customer Communications Management (CCM) de tool om een hoog volume aan gepersonaliseerde, multichannel - of liever nog omnichannel - klantcommunicatie te creëren, te beheren en te distribueren. De vraag is dan ook: hoe kunnen organisaties deze communicatie optimaliseren? Canon bracht de uitdagingen in kaart en geeft tips hoe uw huidige processen kunt evalueren.

Volgende lezen

Aanmelden CCM Nieuwsbrief

picture-ccm-aanmeld form

Meld u nu aan voor onze digitale nieuwsbrief en blijf ook in de toekomt op de hoogte van alle ontwikkelingen op gebied van Customer Communications Management

Nu aanmelden >

Vraag het onze experts

nl_[IMAGE]_robert kerstens

Robert Kerstens, Product & Application Business Developer CCM

Stuur mij een e-mail >