Printen van verpakkingen

Printen van verpakkingen

De mogelijkheden van print voor verpakkingen

Vraag hier de inspirerende whitepaper ‘Think Packaging’ aan >

Voeg (creatieve) waarde toe aan bestaande toepassingen

Ontdek de voordelen van het digitaal printen van verpakkingen voor u:

Verpakkingen op maat

Verpakkingen op maat

Naarmate de behoeften van klanten steeds diverser worden, zijn digitaal geprinte verpakkingen dé manier om succes te boeken op de markt. Nu print betaalbaar en populairder wordt, zal er steeds vaker om kleinere oplagen worden gevraagd. Hierdoor wordt het personaliseren en het creëren van verpakkingen op maat een van de belangrijkste middelen om je te onderscheiden en klanten aan te trekken.

Productvarianten en sampling

Roductvarianten

De algemene tendens in de verpakkingsindustrie is dat verpakkingen steeds vaker digitaal worden geprint. De belangrijkste reden hiervoor is dat digitaal printen kleine oplagen, prototypes, aanpassingen op maat en personalisatie mogelijk maken. Er is behoefte aan meer varianten van verpakkingen, nieuwe designs, prototypes en proefdrukken. Detailhandelaren en merkeigenaren willen met hun verpakkingen vaak profiteren van seizoensgebonden marketingcampagnes, waardoor de levenscyclus van productverpakkingen steeds korter wordt. Door middel van digitale print- en snijmachines zijn producenten in staat om op hoge snelheid, kleine oplagen – eventueel voorzien van variabele data - te printen tegen lage kosten.

Slimme verpakkingen

Slimme verpakkingen

Slimme verpakkingen zijn een belangrijke trend in de detailhandel. Het gaat hierbij om verpakkingen die extra functionaliteiten hebben waarbij print een rol kan spelen. Het gaat hierbij om:

  1. Actieve verpakkingen, die functionaliteiten hebben zoals vochtregeling.
  2. Intelligente verpakkingen die informatie geven over bijvoorbeeld de status of over productveranderingen

Voetnoot 1. MarketsandMarkets, “Smart Packaging Market”, mei 2015

Printen van verpakkingen

Profiteer van onze ervaring

De wereldwijde markt voor industriële verpakkingen zal in 20201 zijn gestegen tot $ 61 miljard. Onder retailers en consumenten is er een toenemende vraag naar persoonlijke, pakkende, fraai ontworpen en milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen. Deze vraag, versterkt door de huidige cultuur van personalisering en de opkomst van digitaal printen, stimuleert de groei van de sector en biedt enorme kansen voor de industrie en Print Service Providers.

Print Service Providers van geprinte verpakkingen moeten meer verpakkingen leveren dan ooit te voren om te kunnen voldoen aan de vraag en de behoefte van de detailhandel. Merken moeten voorzien in nieuwe vormen, nieuwe materialen, meer kleur, meer onderscheid en kleine oplagen om klanten aan te trekken en om zich te onderscheiden van de concurrentie. Print is hét antwoord op de veranderingen in de supply chain en het consumentengedrag. Door hun verpakkingen te printen kunnen merkeigenaren meer waarde toevoegen en een grotere rol spelen. De mogelijkheden voor professionele grafische- en printbedrijven zijn enorm en blijven toenemen.

Canon adviseert u graag hoe u verpakkingen kunt vervaardigen. Hierbij geven onze applicatiespecialisten per toepassing advies in de te gebruiken materiaalsoort voor het beste resultaat. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Laat u inspireren

Volgende stappen

Meer informatie

Meer informatie

Welke veranderingen vinden plaats in de verpakkingsindustrie en welke mogelijkheden ontstaan er daardoor voor print?

Contact

Contact

Vraag nu gratis en vrijblijend een sample aan en maak kennis met printen van verpakkingen.