Boost your business by talking to customers more effectively.

Customer Communications Management

Geef uw business een boost door effectiever met klanten te communiceren.

Klantcommunicatie is een onmisbaar onderdeel van elke organisatie. Het is dan ook belangrijk dat u zich op dit gebied steeds blijft ontwikkelen om succesvol te blijven.

Belangrijke speerpunten voor het inrichten van klantgerichte communicatie zijn omni-channel, automatisering & integratie en personalisering. Zaken die essentieel zijn om de hedendaagse consument te voorzien van de informatie die ze willen, op het juiste moment en via het kanaal van hun keuze.

Download de Customer Communications Management brochure

De voordelen van Customer Communications Management

Retain customers Retain customers

Klanten binden

Door betere, meer gepersonaliseerde communicatie

Strengthen branding Strengthen branding

Merken versterken

Door de merkboodschap consistenter te brengen via alle kanalen

Improve efficiency Improve efficiency

Efficiëntie verbeteren

Door de business units de communicatie te laten verzorgen, zonder tussenkomst van IT

Speed up time to market Speed up time to market

Snellere time-to-market

Door gegevens van verouderde systemen te integreren

Multichannel klantcommunicatie vanuit een grootschalige systeemomgeving

This solution has improved operational productivity and increased our responsiveness to customers
Data uit allerlei systemen kunnen nu automatisch in de gewenste berichten worden omgezet voor het juist kanaal en de juiste persoon waardoor we veel efficiënter en gecontroleerder kunnen werken.

Bert van den Berg, IT consultant voor UWV

De uitdaging

Het UWV heeft tot doel het deskundig en efficiënt uitvoeren van werknemersverzekeringen zoals de WW, WIA, WAO en ziektewet. Om haar dienstverlening te verbeteren en kosten te besparen wilde zij haar uitgaande communicatie richting klanten optimaliseren.

This solution has improved operational productivity and increased our responsiveness to customers

De oplossing

Voor UWV verzorgen wij met Customer Communications Management op landelijk niveau het koppelvlak met alle output-systemen. De communicatie over uitkeringen en arbeidsbemiddeling wordt bepaald aan de hand van elk klantprofiel in de database. Het profiel bepaalt het documenttype, de inhoud en de vorm van de berichten. De documenttypes worden opgehaald uit een database met alle beschikbare templates. De inhoud wordt opgebouwd via vaste tekstblokken. De vorm van het bericht is afhankelijk van het voorkeurskanaal van de klant. De klant ontvangt een bericht met de juiste inhoud via het kanaal dat de voorkeur heeft.

We helped Aegon develop a state-of-the-art inbound and outbound mail processing system

De voordelen

De klanttevredenheid is toegenomen door communicatie op maat. Tijd- en kosten worden bespaart door automatisering van het proces en hierdoor zijn er minder kans op fouten.

Customer Communications solution led to 50% faster mail processing and a total 25% cost reduction.

Ontdek nieuwe manieren om effectiever te communiceren met uw klanten.


Ontdek onze kijk op klantcommunicatie

Hoe het werkt

Ontdek nieuwe manieren om klanten aan u te binden met Canon's digitale communicatieoplossingen.

Onze oplossingen

Ontdek meer

  • Canon
  • ...
  • Customer Communications Management