Volledige duidelijkheid met een SLA

Met een Service Level Agreement (SLA) zorgt u ervoor dat beide partijen weten wat ze van elkaar kunnen verwachten. Maar hoe maak je een SLA?


DOWNLOAD HET ARTIKEL

Centrale repro – Service Level Agreements

Canon heeft een Business Performance serie ontwikkeld voor de centrale repro. Deze serie bestaat uit o.a. blogs - zoals deze webpagina - verdiepende artikelen met handvatten, het whitepaper ‘De centrale repro in 2020’ en stap voor stap handleidingen, die we u graag persoonlijk overhandigen. In het derde artikel 'Volledige duidelijkheid met een SLA' ontdekt u de voordelen van een SLA voor een centrale repro. Voorkom problemen die kunnen ontstaan als de mogelijkheden van de centrale repro en de verwachtingen van de klant uiteen gaan lopen.

Download het artikel

SLA

Verwachtingen managen

Om ervoor te zorgen dat beide partijen het eens zijn en bovendien realistisch zijn in de verwachtingen van elkaar, dient een effectieve SLA voor drie dingen te zorgen. Ten eerste moet het de communicatie bevorderen. In feite wordt de waarde van een SLA pas duidelijk zodra de dialoog tussen beide partijen is gestart om een SLA tot stand te brengen.

Ten tweede moeten misverstanden worden voorkomen. Als formeel document dat vooraf is gedefinieerd en door beide partijen wordt gedeeld, helpt een SLA conflicten te voorkomen.

En ten derde voorziet de SLA in objectieve maatregelen die de centrale repro en de klant kunnen gebruiken om de efficiëntie en de effectiviteit van de geleverde diensten te evalueren. Met een SLA kan geen van beide partijen ontsnappen door ‘de doelpalen te verplaatsen’.

Meer weten? Download het artikel  Volledige duidelijkheid met een SLA voor meer informatie of neem contact op met ons team van specialisten voor een stap-voor-stap handleiding over dit onderwerp.

Gerelateerde oplossingen

Ontdek meer

Ga in gesprek met een specialist van Canon

Ontdek hoe u volledige duidelijkheid creëert met een SLA


NEEM CONTACT OP