Verpakkingen nader bekeken

Inzicht in een onstuitbare groeimarkt

Download het rapport


Woman receiving a present

Canon’s onderzoek naar de rol van verpakkingen

Hoe kijken merkeigenaren, reclamebureaus en verpakkingsproducenten naar digitale productie? Hoe kan je kapitaliseren op de potentie van digitaal geproduceerde verpakkingen? Met ’Canon’s onderzoek naar de rol van verpakkingen’ brengt Canon u op de hoogte van de huidige stand van zaken, gebaseerd op expertinterviews en publicaties.


”PRINT OP ALLERLEI MATERIALEN MAAKT EEN UNIEKE ‘UNBOXING EXPERIENCE’ MOGELIJK. DENK VOORAL OUT OF THE BOX EN GA OP ZOEK NAAR HET PLEZIER VAN HET UITPAKKEN IN PLAATS VAN ZO GOEDKOOP MOGELIJK INPAKKEN.”


Wilco Verheij, Channel Director Industrial & Production Solutions van Canon

71% van de consumenten

is bereid meer voor een gepersonaliseerde verpakking te betalen (bron: Stuart-Turner, 2017) 

en een gepersonaliseerde verpakking kan 31% meer winst genereren (bron: McGee, 2017)

Download het rapport

71% van de consumenten

Potentie voor grafische bedrijven

Voor grafische bedrijven zijn verpakkingen meestal een specialiteit binnen hun totale portfolio. De lagere volumes en het incidentele karakter voor verpakkingen voor MKB- klanten, maken digitale productie daarom zeer geschikt. Kennis en inspiratie zijn nodig om de markt te ontwikkelen. Grafische bedrijven kunnen uitstekend klanten bedienen voor wie de stap naar een verpakkingsproducent te groot is.

Business development 

Meters maken in digitale productie betekent voor grafische bedrijven dat zij een verdienmodel rond de snelheid en flexibiliteit in kleine oplagen moeten ontwikkelen. Het snel kunnen verwerken van veel kleine opdrachten die bij elkaar voldoende bezettingsgraad opleveren is de strategie voor digitaal. Canon heeft veel expertise in business development voor grafische ondernemingen, met diverse programma’s.

Zien is geloven 

Het is al meer gezegd, maar bij een fysiek product als verpakkingen is de impact van zien, voelen en vasthouden van doorslaggevend belang. Succes wordt bepaald op de as van creativiteit en innovatieve technologie. Voor de meeste klanten is dit niet hun core business. Daarom spreken tastbare voorbeelden tot de verbeelding met een ‘wow-effect’ en zetten ze aan om iets origineels voor het eigen bedrijf te willen hebben. Presentaties, mailings en online aanwezigheid zijn de middelen om de kracht van digitale verpakkingen te laten zien.

Case study: Elwe Special Promotions

"Met de digitale mogelijkheden van de Océ Arizona zijn we overstapt naar een just-in-time business model waarmee we beter kunnen inspelen op de behoeften van de klant en wat ons competitiever maakt."

Ewald Elfrink, Directeur Elwe Special Promotion’s B.V.

Bekijk de Case Study >

Elwee Special Promotions

Canon, uw partner in de totale packaging workflow

Om in te kunnen spelen op de vraag naar snel leverbare, gepersonaliseerde verpakkingen, prototypes en POS-materiaal biedt Canon een end-to-end oplossing.

Meer weten

Packaging propositie visual
Laat u inspireren door Canon’s onderzoek naar de rol van verpakkingen

Onze oplossingen

Ontdek meer

Blijf de concurrentie voor in een snel veranderende markt met Canon's oplossingen voor geprinte verpakkingen.

Praat met het team van Canon