ProStream
Prints van hoge kwaliteit met inktjetsnelheden op een breed scala aan media.
Met programmatic printen wordt de betrokkenheid van de lezer geoptimaliseerd
Caslon, een marktonderzoeksbureau dat gespecialiseerd is in digitale printtoepassingen, voorspelt: "Dalende oplage is een direct resultaat van eindgebruikers die de voorkeur geven aan goedkopere online informatiebronnen en een verschuiving van vrijetijdsactiviteiten naar mobiel en online." 1
Is drukwerk in de tijdschriftenbranche verleden tijd? Het antwoord is: Zeker niet, maar drukwerk moet veranderen.
"Het is ook bemoedigend om te zien dat er nog steeds wordt geïnnoveerd in print. Print is nog steeds een zeer belangrijk element in de meeste mediabedrijfsportfolio's en het is geweldig om te zien dat een 700-jarige branche nog steeds innovatief kan zijn." 2
Terwijl de omzetmix verschuift in de richting van online kanalen, is het fysieke tijdschrift nog steeds een belangrijk deel van de omzet van tijdschriftuitgevers. In Duitsland is bijvoorbeeld nog 55% van de inkomsten van uitgevers afkomstig uit drukwerk en reclame. 3
Er wordt verwacht dat mobiele en online diensten, nieuwe reclameconcepten en diversificatie zullen groeien. Uitgevers passen met succes diversificatiestrategieën toe om hun afhankelijkheid van fysieke tijdschriften te verminderen. Maar met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van digitale printtechnologie kunnen deze strategieën ook worden uitgebreid voor printwerk.
Dankzij de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van high-speed inkjettechnologieën en geautomatiseerde workflows, zijn slimme gegevens en gerichte of zelfs zeer gepersonaliseerde content nu ook mogelijk in print, ongeacht de grootte van de lezersbasis.
Volgens SGIA creëert "de vooruitgang op het gebied van digitaal printen nieuwe mogelijkheden voor tijdschriftuitgevers om te profiteren van rijke gegevens van de doelgroep voor meer aangepast en gericht printwerk en marketingaanbiedingen".
"Digitaal printen biedt uitgevers met behulp van gegevens de mogelijkheid om op betaalbare wijze nieuwe soorten publicatieproducten en direct mail te creëren die zeer gerichte afbeeldingen en berichten bevatten." 4
Hoewel programmatisch adverteren al jaren een gevestigd kanaal in online marketing is, is het nu haalbaar voor printwerk. Maar wat is programmatisch adverteren?
Volgens Searchify is het "een sterk geautomatiseerde vorm van digitale reclame, waarbij advertentieruimte wordt gekocht en advertenties worden geplaatst via een veiling in campagnes van een groot aantal reclameplatforms, en waar biedingen in realtime per individuele advertentieplaatsing worden berekend". 5
De concepten die van programmatisch adverteren een succes hebben gemaakt, kunnen nu ook op printwerk worden toegepast. Dankzij het printen van variabele gegevens op industriële schaal kunnen tijdschriftuitgevers nieuwe strategieën ontwikkelen om drukwerk in meerdere kanalen te integreren. De strategie voor succes is dus niet het verminderen van de afhankelijkheid van printwerk, maar het benutten van de voordelen van printwerk in meerdere kanalen om de betrokkenheid van de lezer te optimaliseren.
Digitaal printen is een technologie die de brug kan slaan!
Prints van hoge kwaliteit met inktjetsnelheden op een breed scala aan media.
Van geïnspireerde ideeën tot implementatie en ondersteuning van wereldklasse.
een workflow- en uitvoerbeheersysteem met hoge productiviteit en uitstekende prestaties voor transactionele, direct mail en grafische omgevingen.
Heeft u een vraag of bent u op zoek naar informatie? Voer hieronder uw gegevens in en een van onze experts neemt tijdens kantooruren* contact met u op.
* Ook wanneer er niemand beschikbaar is, kunt u een terugbelverzoek indienen. Onze experts nemen de volgende werkdag contact met u op.
Klik hier voor technische ondersteuning voor uw Canon-product
Eén van onze experts neemt telefonisch contact met u op
Graag tot ziens
Fout