Vergroot uw omzet door effectiever met klanten te communiceren
Customer Communications Management - hoe u klantcommunicatie met succes naar een hoger niveau kunt brengen
Ontdek hoe u een soepele digitale transformatie kunt bewerkstellingen in een complexe, hybride omgeving
Hoe kan IT een succesvolle digitale transformatie ondersteunen wanneer 70% van de initiatieven is gedoemd om te mislukken?
Niet langer is digitaal het domein van de IT-afdeling - de meeste moderne bedrijven gebruiken nu digitale middelen in hun gehele organisatie. De verantwoordelijkheid van het realiseren van succesvolle transformatieprojecten ligt echter nog steeds bij IT. Maar nu IDC voorspelt dat 70% van de digitale transformatie-initiatieven zal mislukken, hoe kan IT het verandermanagement van IT-systemen in goede banen leiden om een soepele digitale overgang te garanderen?
Succesvolle IT-transformatie draait om het besef dat dit een proces is, en geen race naar totale digitalisering. Veel bedrijven werken momenteel in een hybride omgeving met een mix van oplossingen: on-premise, outsourced en op de cloud gebaseerd. Naarmate meer organisaties streven naar het digitaliseren van bedrijfsprocessen, is een van de belangrijkste rollen van de IT-afdeling om de grenzen tussen nieuw en oud te verleggen. Het optimaliseren en bijwerken van bestaande systemen en tegelijkertijd het omgaan met de modernisering van verouderde IT en implementatie van nieuwe technologie.
Organisaties die met succes on-premise en cloudsystemen kunnen combineren zijn in het voordeel. Toch moeten ook zij leren balanceren tussen de behoefte aan zowel papieren als digitale informatie - met behulp van het juiste proces. Het is belangrijk dat de IT-afdeling systemen creëert om ervoor te zorgen dat medewerkers het juiste proces op het juiste moment gebruiken. Een effectieve strategie zal er ook voor zorgen dat deze schijnbaar verschillende processen naadloos op elkaar aansluiten.
De IT-afdeling moet deze hybride situatie met succes overwinnen door meerdere systemen op elkaar aan te laten sluiten, transformatie te faciliteren en er toch voor te zorgen dat de huidige bedrijfsvoering blijft functioneren. De afdeling moet ervoor zorgen dat systemen robuust genoeg zijn om met al deze druk om te gaan en flexibel genoeg zijn om onvoorziene obstakels te verhelpen.
Nu organisaties vooruitgang boeken met de digitale transformatie, moeten zij zich voorbereiden op een toenemende mate van automatisering - en het is noodzakelijk dat de IT-afdeling bestaande systemen met deze nieuwe technologieën kan integreren. Het in evenwicht brengen van een mix van nieuwe en oude technologieën is een lastig karwei voor de IT-afdeling.
Nieuwe geautomatiseerde processen, zoals een automatisch communicerende postkamer, kunnen kostbare tijd besparen. Indien correct uitgevoerd, kan het ervoor zorgen dat medewekers een groot aantal repetitieve taken niet meer hoeven uit te voeren, zodat ze zich kunnen concentreren op meer creatieve, lonende taken en uiteindelijk helpen de bedrijfsgroei te stimuleren.
Deze nieuwe geautomatiseerde processen moeten echter worden afgestemd met reeds bestaande workflows. De IT-afdeling moet nauw samenwerken met de belangrijkste betrokkenen om ervoor te zorgen dat er een duidelijk inzicht in de nieuwe technologie is en hoe deze in de dagelijkse activiteit wordt geïntegreerd.
Ten minste 67% van de projecten wordt geschrapt ofwel als mislukt beschouwd. Om de gebruikelijke valkuilen van digitale transformatieprojecten te vermijden, moeten CIO's een digitale transformatiestrategie ontwikkelen die voorkomt dat hun project deel gaat uitmaken van de tegenvallende meerderheid. Een duidelijke, stapsgewijze, gefaseerde benadering van het omzetten van IT-activiteiten moet worden gemaakt en uitgevoerd om de gemeenschappelijke valkuilen van het onvoorbereide team te vermijden.
Customer Communications Management - hoe u klantcommunicatie met succes naar een hoger niveau kunt brengen
Werk sneller en slimmer door uw bedrijfsprocessen te transformeren
Voor 53% van de organisaties is het creëren van effectievere, efficiëntere interne processen de belangrijkste drijfveer voor digitale transformatie
Welke invloed hebben deze trends op het beheer van informatie in uw organisatie?
Zoekopdrachten naar digitale transformatie zijn alleen al dit jaar gestegen met meer dan 30 procent en die trend lijkt zich voort te zetten
Hoe kan een organisatie realistisch transformeren naar digitaal en teleurstelling vermijden?
Heb je een vraag of ben je op zoek naar informatie? Voer hieronder je gegevens in en een van de Canon-experts belt je terug.
Eén van onze experts neemt telefonisch contact met u op
Graag tot ziens
Fout