Vergroot uw omzet door effectiever met klanten te communiceren
Customer Communications Management - hoe u klantcommunicatie met succes naar een hoger niveau kunt brengen
Bepaal uw digitale volwassenheid en start uw transformatie
Het bedrijfsleven is in de ban van digitale transformatie en overal proberen organisaties de beloofde gouden bergen binnen te halen. In werkelijkheid zien deze organisaties echter niet veel van het beloofde rendement uit investering. Uit een enquête van Couchbase onder CIO’s in 2016 bleek dat 90 procent van de digitale transformatie projecten slechts kleine verbeteringen hadden opgeleverd, waren achtergebleven bij de verwachtingen of totaal waren mislukt. Een jaar later voorspelde IDC dat 70 procent van de digitale transformatie initiatieven nog steeds gedoemd waren te mislukken.
Ambitie en motivatie zijn belangrijke assets voor organisaties die willen transformeren. In de praktijk worden ze echter vaak geconfronteerd met het feit dat digitale transformatie niet onmiddellijk kan worden gerealiseerd. Dus hoe kunnen organisaties realistische plannen maken en teleurstelling voorkomen?
De kern van het probleem is dat de meeste organisaties opgezadeld zitten met een omslachtige infrastructuur op basis van bestaande systemen. Uit onderzoek* dit jaar bleek dat 42 procent van de organisaties dit noemt als een van de drie belangrijkste obstakels voor digitale transformatie. Organisaties werken tegenwoordig in een competitieve, snel veranderende markt waar flexibiliteit een meerwaarde is en staan onder toenemende druk om core systemen te moderniseren en te migreren om ze flexibeler te maken.
*Mulesoft, Connectivity Benchmark Report, 2018
Een van de belangrijkste manieren om uw organisatie voor te bereiden op een succesvolle transformatie is inzicht te krijgen hoe digitaal volwassen uw organisatie is. Dit kan uiteraard per afdeling verschillen. Medewerkers zullen als onderdeel van hun dagelijkse werkzaamheden vaak vertrouwd zijn met diverse digitale processen, maar bijvoorbeeld de financiële afdeling is doorgaans meer gebonden aan papieren processen. Inzicht in de mate van digitalisering van de organisatie geeft aan waar met de transformatie kan worden begonnen en maakt het mogelijk om prioriteiten te stellen.
Digitalisering
Bij organisaties in het beginstadium van digitalisering zijn verwerkingsprocessen nog overwegend of hoofdzakelijk handmatig en wordt alleen wanneer dat wordt verlangd voldaan aan een vraag naar digitale processen. Dit betreft bijvoorbeeld advocatenkantoren, die doorgaans worden overspoeld door papierwerk, waardoor ze veel tijd kwijt zijn aan beheer en administratie.
Organisaties in deze categorie moeten proberen meer processen te digitaliseren, vooral de processen voor het scannen en opslaan van documenten. De mogelijkheid om stapels papierwerk digitaal te doorzoeken en documenten direct te vinden, kan advocatenkantoren veel van hun kostbare tijd besparen.
Procesautomatisering
Op de werkplek wordt in toenemende mate overgegaan tot automatisering van de repetitieve, routinewerkzaamheden die kostbare tijd kosten. Voor organisaties die al veel processen hebben gedigitaliseerd, is automatisering van bedrijfsprocessen de volgende stap. De automatisering van taken als sorteren in de postkamer, klantenservice-aanvragen verwerken en digitale handtekeningen plaatsen, kan organisaties helpen om werkprocessen te stroomlijnen en de efficiëntie te verbeteren.
Optimalisatie
Voor organisaties die al volledig zijn gedigitaliseerd moet optimalisering van bedrijfsprocessen het doel zijn. Het is belangrijk om de coherentie in de organisatie in de gaten te houden: transformatie moet zich, waar mogelijk, richten op optimaliseren van processen om de klantervaring kwalitatief te verbeteren.
Organisaties kunnen niet transformeren met een druk op de knop en moeten realistische doelen stellen bij het plannen van transformatie. De eerste stap is om volledig inzicht te krijgen in de mate van digitalisering van uw bedrijf, alvorens te beslissen waar de mogelijkheden en prioriteiten voor de toekomst liggen. Het is als met het voorbeeldverhaal van de schildpad en de haas - de sleutel tot succes is langzaam maar zeker.
Customer Communications Management - hoe u klantcommunicatie met succes naar een hoger niveau kunt brengen
Werk sneller en slimmer door uw bedrijfsprocessen te transformeren
Zoekopdrachten naar digitale transformatie zijn alleen al dit jaar gestegen met meer dan 30 procent en die trend lijkt zich voort te zetten
Hoe digitale transformatie gericht is op het bieden van relevante, aantrekkelijke klantervaring in een snel veranderende wereld
Organisaties die digitalisering beheersbaar maken door processen stapsgewijs te prioriteren zullen daarvan duidelijk de vruchten plukken
Welke invloed hebben deze trends op het beheer van informatie in uw organisatie?
Heb je een vraag of ben je op zoek naar informatie? Voer hieronder je gegevens in en een van de Canon-experts belt je terug.
Eén van onze experts neemt telefonisch contact met u op
Graag tot ziens
Fout