Digitale transformatie

De balans vinden tussen personalisatie en privacy in communicatie met de klant

Vind met uw strategie de juiste balans

Hoofdstuk 3 downloaden

De balans vinden tussen personalisatie en privacy

Organisaties die zich aanpassen aan de nieuwe regelgeving, moeten zich niet laten afschrikken door het effect op de personaliserings- en marketingstrategie. Met een transparant, verantwoordelijk en veilig gegevensbeheer kunnen reputatieschade en financiële schade worden voorkomen. Lees meer hierover in het derde hoofdstuk van het Canon-eBook De CX-reis: een avontuur naar het onbekende.

Download hoofdstuk 3

Toucan on branch

Hedendaagse wetgeving toepassen en een uitstekende CX leveren

Hoe beheren organisaties de communicatie met klanten op basis van de hedendaagse wetgeving? Klanten verlangen zowel personalisatie als privacy, en het kan moeilijk zijn om de juiste balans te vinden. Hoewel 80%2 van de consumenten eerder zaken zal doen met een organisatie als het een persoonlijke ervaring biedt, heeft onderzoek van Salesforce in 2018 aangetoond dat het vertrouwen in merken is gedaald. 54% van de consumenten vindt namelijk dat organisaties niet het beste voorhebben met hun persoonlijke gegevens1.

De uitdaging voor marketeers is dus om slimmere, gepersonaliseerde marketing te ontwikkelen zonder inbreuk te maken op de privacy van klanten. Download voor meer informatie hoofdstuk 3 van het Canon-eBook De CX-reis: een avontuur naar het onbekende.

Download hoofdstuk 3

Gerelateerde oplossingen

Leid de communicatie met uw klant in de juiste banen