Klantcommunicatie

Automatisering en integratie voor slimmere communicatieprocessen

Een van de 4 pijlers voor klantcommunicatie

Download de CCM-brochure

Automatisering en Integratie voor slimmere communicatieprocessen

Geautomatiseerde communicatieprocessen

U wilt effectiever communiceren om onder meer uw klanttevredenheid te verhogen. Dit betekent dat u moet gaan communiceren zoals uw klant dat wenst: persoonlijk, gemakkelijk, op elk gewenst moment en via het voorkeurskanaal van uw klant en het apparaat – zoals smartphone, tablet of pc - van uw klant. Om het communicatieproces werkbaar en betaalbaar te houden, is automatisering een regelrechte must. Gelukkig zijn veel processtappen te automatiseren en te integreren in bestaande processen en infrastructuur, waardoor onnodig handmatig werk wordt voorkomen en de veiligheid wordt gewaarborgd. Graag geven we u twee concrete voorbeelden ter inspiratie.


Centraal geautomatiseerd communicatieproces

Zoals bij veel organisaties lag bij deze reisorganisatie de verantwoordelijkheid van communicatie op verschillende plekken in de organisatie. Veelal waren afdelingen en/of proceseigenaren verantwoordelijk voor de communicatie van het betreffende proces. Dit leidde tot het ontbreken van een eenduidig beeld naar klanten, overbodig overlappende communicatieprocessen en technologie, en veel handmatige lokale handelingen.


Door het implementeren van een oplossing voor Customer Communications Management is deze reisorganisatie nu in staat om gegevens gecentraliseerd en automatisch te verzamelen uit verschillende bronsystemen (incl. legacysystemen). Ook is het nu mogelijk om deze data te controleren en automatisch op te maken tot een volledig gepersonaliseerde boodschap voor elk apparaat, en beschikbaar te stellen via elk kanaal. Gecommuniceerde berichten worden vervolgens automatisch opgeslagen en geïndexeerd. Resultaat: efficiëntere processen, elimineren van overbodige menselijke handelingen en snelle, eenduidige communicatie naar de klant.


Belangrijke communicatierapportages

Binnen de bankensector is compliancy een belangrijk en actueel thema. In het geval van geschillen moet kunnen worden bewezen welke communicatie heeft plaatsgevonden. Om misverstanden in de toekomst te voorkomen, wilde een grote bank vastleggen welke beloftes men op welk moment deed aan (potentiële) klanten. Door het implementeren van een geautomatiseerd track-and-trace systeem is de bank nu niet alleen in staat te bewijzen welke communicatie is uitgestuurd, maar tevens of deze door de klant is ontvangen en digitaal is geopend. Het registreren en opslaan van deze informatie, alsmede de automatisch gegenereerde rapportages, stellen de bank in staat om volledig compliant te zijn en betere management- en communicatiebeslissingen te nemen.

Klantgerichte communicatie

Voorzie de hedendaagse consument van de informatie die ze willen, op het juiste moment en via het kanaal van hun keuze.

Download de CCM-brochure

Klantgerichte communicatie

Onze oplossingen

Ontdek meer

Ontdek hoe u technologie kunt inzetten om de klantervaring te verbeteren

Neem contact op