CASE STUDY

Impressa maakt indruk met vernieuwing

Older man wearing glasses and an orange polo shirt and younger man in blue long-sleeved shirt smile as they look at a screen on a commercial digital printer.

Veelzijdig bedrijf

Commerciële printserviceprovider Impressa levert materialen voor marketing, kantoorgebruik en industrie, inclusief POS-materiaal voor in winkels. Het produceren van dit soort materialen voor de detailhandel stelt vaak uiteenlopende eisen, met grote variaties in de omvang van printruns en vraag naar snelle doorlooptijden.

Bald man in purple t-shirt with yellow writing pulls large sheets of multi-colored printed paper from a digital printer.

Voldoen aan de eisen van een retailomgeving

De traditionele offsetpersen van Impressa produceren niet alleen veel afval, maar zijn ook langzaam en duur voor printopdrachten met lagere volumes. Bovendien moesten klanten wachten tot de printopdracht droog was - niet ideaal voor retailomgevingen met beperkte ruimte.

Het bedrijf had behoefte aan een nieuwe digitale printoplossing die opgewassen is tegen de uitdaging van printopdrachten met wisselende volumes.

TOEN WE OP ZOEK GINGEN NAAR BREEDFORMAAT PRINTERS, HADDEN WE AL EEN GOED GEVOEL BIJ CANON.

Tom Cambré, Chief Technology Officer bij Impressa

Allround digitale printoplossing

Na overleg en een aanbeveling van Canon heeft Impressa geïnvesteerd in de ColorWave 700. De nieuwe printoplossing maakte al snel een positieve indruk door de snelle en doelmatige verwerking van hoogwaardige printopdrachten van elke omvang, in kleur of zwart-wit.

Snelle, flexibele en kosteneffectieve on-demand printopdrachten zorgden voor een revolutie in de dienstverlening van het bedrijf. Na slechts zes maanden kocht Impressa een tweede Canon-apparaat om de printmogelijkheden van het bedrijf nog verder te ontwikkelen.

Commercial digital printer in an office prints an A1 sheet of paper with a cartoon image of a child on an orange background.

Meer werk, minder afval

Slimmer printen met de ColorWave 700 betekent dat de productie van het bedrijf is toegenomen met 15-20%. Impressa bereikte het berekende rendement op de investering in slechts drie maanden.

Omdat de techniek zichzelf regelt, heeft de nieuwe printoplossing de druk van het personeel weggenomen en geholpen om de hoeveelheid afval drastisch te verminderen - een belangrijk voordeel voor een bedrijf dat zeer betrokken is bij de zorg voor het milieu.

Geïnspireerd door uitdagende nieuwe toepassingen, is Impressa nu bezig met het testen van behangtoepassingen, wat een reële mogelijkheid voor de toekomst is.

Canon ColorWave 700 printing poster

VANWEGE DE POSITIEVE ERVARING MET HET EERSTE APPARAAT HEBBEN WE EEN TWEEDE COLORWAVE AANGESCHAFT.

Geschreven door Tom Cambré


Ontdek hoe professionele printerservices uw bedrijf kunnen laten groeien.

Praat met het team van Canon