GRAFISCHE TOEPASSINGEN

Waarom merken en consumenten meer vertrouwen hebben in drukwerk dan in digitaal printen

Maak uw organisatie onderscheidend en groei door nieuwe mogelijkheden met digitaal printen

GIDS DOWNLOADEN

De creatieve industrie vandaag en morgen

In de Europese creatieve sector gaat € 535,9 miljard per jaar om. Verover uw aandeel met de kracht van nieuwe digitale printmogelijkheden.

Gids downloaden

Bright blue, pink, yellow and black paint being thrown against a blue background

Printmarketing — feiten en cijfers

Nieuwe ontwikkelingen op digitalisering hebben onmiskenbaar voor een revolutie in de marketingsector gezorgd, maar nu er dagelijks nieuwe schandalen boven water komen, keren zowel merken als de consumenten waarop zij zich richten, terug naar drukwerk. De gegevens laten zien waarom:

  • 60% van alle geadresseerde post wordt direct geopend
  • 20% van geadresseerde post wordt binnen 28 dagen geopend
  • Mensen bekijken geadresseerde post gemiddeld 4,2 keer

Het jaarlijkse rapport over direct mail van de Joint Industry Committee (JICMAIL) van 2018


Printmarketing heeft zijn belangrijke positie als middel om contact te maken met vreschillende doelgroepen behouden. De prestaties blijven onverminderd goed:

  • 79% van de mensen zegt nog steeds papieren kranten te lezen, en 82% leest gedrukte tijdschriften
  • Advertenties in gedrukte tijdschriften worden als prettiger ervaren dan online advertenties - 32% versus 26%
  • 'Trust in News', Kantars onderzoek uit 2017, constateert dat 72% van de mensen hardcopy magazines positiever beoordelen en betrouwbaarder vinden

Graphicarts Promotion Video Still

Door technologie verandert de manier waarop mensen dingen maken. In 2017 sloegen Canon en Microsoft tijdens het D&AD Festival de handen ineen om te laten zien dat intuïtieve techniek en tastbaar printen de creativiteit bevordert en mensen dichter bij hun werk brengt.

Video bekijken

Print geeft vertrouwen in een digitale wereld vol schandalen

Uit branchegegevens komt duidelijk naar voren dat printmarketing veerkrachtig blijft, zelfs in dit digitale tijdperk. Waarom hebben consumenten meer vertrouwen in printuitingen, en hoe kunnen PSP's hier hun voordeel mee doen door hun aanbod te versterken?

Ashley Norris, Content Consultant bij The Content Marketing Association, zegt: "Content op papier heeft iets blijvends en geloofwaardigs dat bij digitale uitingen soms ontbreekt. Voor adverteerders is het nog steeds heel belangrijk om geassocieerd te worden met premium-content."

De DMA ontdekte dat '56% van de mensen gelooft dat geprinte marketing de meest betrouwbare vorm van communicatie is.' "Traditionele print media bieden de consument een persoonlijke ervaring, iets dat kan worden vastgepakt, dat ze mee kunnen nemen en erbij kunnen pakken als het ze uitkomt," zegt Rachel Aldighieri, MD van de DMA.

"Dit wordt ondersteund door bevindingen uit het jaarlijkse rapport van JICMAIL, dat aangeeft hoeveel vertrouwen consumenten nog steeds hebben in geprinte media. De persoonlijke band die je daarmee kunt opbouwen is iets dat marketeers niet over het hoofd zouden moeten zien."

Tastbaarheid en vertrouwen gaan hand in hand bij geprint marketingmateriaal. Dat is iets dat een digitale uiting absoluut niet kan bieden, en het biedt PSP's een geweldige kans om hun zakelijke klanten te voorzien van krachtige merkcontent. Door tastbaar en creatief te printen kan een wegwerpartikel veranderen in effectief en boeiend marketingmateriaal.

Content op papier heeft iets blijvends en geloofwaardigs dat bij digitale uitingen soms ontbreekt.

Ashley Norris - Content Consultant, The Content Marketing Association
Girl in red check shirt and man in blue t-shirt working at a digital printer with colour charts and ink on the back wall

Drukwerk is dood, lang leve digitaal printen

Niemand heeft ooit beweerd dat drukwerk en digitaal printen niet samengaan. Ze vormen juist een uitstekend team, vooral als het gaat om printoplossingen voor bedrijven. Digitaal printwerk is sneller klaar, veelzijdiger inzetbaar en makkelijker te beheren, en printen op papier verleent digitale content een authenticiteit die alleen een jarenlang beproefd concept kan bereiken.
Ashley Norris zegt: "De beste campagnes maken gebruik van alle typen media. Ik zou dolgraag meer geïntegreerde campagnes zien, bijvoorbeeld op papier geprinte advertenties met eersteklas fotomateriaal en uitgebreide content, die daarna in kleinere stukjes worden aangeboden op verschillende online kanalen.
Een aantal leden van de Content Marketing Association (CMA) levert uitstekend werk op dit gebied."

Ontdek hoe u zorgt dat uw organisatie klaar is voor de toekomst met printoplossingen die nieuwe kansen bieden

Gerelateerde oplossingen

Ontdek meer


Ontdek hoe u met digitale printoplossingen de concurrentie een stap voor kunt blijven


PRAAT MET HET TEAM VAN CANON
  • Canon
  • Zakelijk
  • ...
  • Merken en consumenten gaan over op digitaal printen