GRAFISCHE TOEPASSINGEN

Waarom merken en consumenten meer vertrouwen hebben in print dan in digitaal

Maak uw organisatie onderscheidend en ontdek nieuwe mogelijkheden met print

DOWNLOAD HET THINK CREATIVE MAGAZINE

De creatieve industrie vandaag en morgen

In de Europese creatieve sector gaat € 535,9 miljard per jaar om. Verover uw aandeel met de kracht van nieuwe digitale drukwerkmogelijkheden.

Download het Think Creative magazine

Bright blue, pink, yellow and black paint being thrown against a blue background

Print in marketing — feiten en cijfers

Nieuwe ontwikkelingen op gebied van digitalisering hebben onmiskenbaar voor een revolutie in de marketingsector gezorgd, maar nu er dagelijks nieuwe schandalen boven water komen, keren zowel merken als de consumenten waarop zij zich richten, terug naar drukwerk. De cijfers laten zien waarom:

  • 60% van alle geadresseerde post wordt direct geopend
  • 20% van geadresseerde post wordt binnen 28 dagen geopend
  • Mensen bekijken geadresseerde post gemiddeld 4,2 keer

Het jaarlijkse rapport over direct mail van de Joint Industry Committee (JICMAIL) van 2018


Print heeft binnen marketing zijn belangrijke positie als middel om contact te maken met verschillende doelgroepen behouden. De prestaties blijven onverminderd goed:

  • 79% van de mensen zegt nog steeds papieren kranten te lezen, en 82% leest gedrukte tijdschriften
  • Advertenties in gedrukte tijdschriften worden als prettiger ervaren dan online advertenties - 32% versus 26%
  • 'Trust in News', Kantars onderzoek uit 2017, constateert dat 72% van de mensen hardcopy magazines positiever beoordelen en betrouwbaarder vinden

Graphicarts Promotion Video Still

Door technologie verandert de manier waarop ontwerpers dingen creëren. In 2017 sloegen Canon en Microsoft tijdens het D&AD Festival de handen ineen om te laten zien dat intuïtieve digitale technologie in combinatie met de tastbaar van print de creativiteit bevordert en ontwerpers dichter bij hun werk brengt.

Video bekijken

Print geeft vertrouwen in een digitale wereld vol schandalen

Uit branchegegevens komt duidelijk naar voren dat print binnen marketing veerkrachtig blijft, zelfs in dit digitale tijdperk. Waarom hebben consumenten meer vertrouwen in printuitingen, en hoe kunnen grafische bedrijven hier hun voordeel mee doen door hun aanbod te versterken?

Ashley Norris, Content Consultant bij The Content Marketing Association, zegt: "Content op papier heeft iets blijvends en geloofwaardigs dat bij digitale uitingen soms ontbreekt. Voor adverteerders is het nog steeds heel belangrijk om geassocieerd te worden met premium-content."

De DMA ontdekte dat '56% van de mensen gelooft dat geprinte marketinguitingen de meest betrouwbare vorm van communicatie is.' "Traditionele print media bieden de consument een persoonlijke ervaring, iets dat kan worden vastgepakt, dat ze mee kunnen nemen en erbij kunnen pakken als het ze uitkomt," zegt Rachel Aldighieri, Algemeen Directeur van de DMA.

"Dit wordt ondersteund door bevindingen uit het jaarlijkse rapport van JICMAIL, dat aangeeft hoeveel vertrouwen consumenten nog steeds hebben in geprinte media. De persoonlijke band die je daarmee kunt opbouwen is iets dat marketeers niet over het hoofd zouden moeten zien."

Tastbaarheid en vertrouwen gaan hand in hand bij geprint marketingmateriaal. Dat is iets dat een digitale uiting absoluut niet kan bieden, en het biedt grafische bedrijven een geweldige kans om hun zakelijke klanten te voorzien van krachtige merkcontent. Door tastbaar en creatief te printen kan een wegwerpartikel veranderen in effectief en boeiend marketingmateriaal.

Content op papier heeft iets blijvends en geloofwaardigs dat bij digitale uitingen soms ontbreekt.

Ashley Norris - Content Consultant, The Content Marketing Association
Girl in red check shirt and man in blue t-shirt working at a digital printer with colour charts and ink on the back wall

Drukwerk is dood, lang leve print

Niemand heeft ooit beweerd dat drukwerk en digitaal niet samengaan. Ze vormen juist een uitstekend team, vooral als het gaat om printoplossingen voor bedrijven. Digitaal drukwerk is sneller klaar, veelzijdiger inzetbaar en makkelijker te beheren, en printen op papier verleent digitale content een authenticiteit die alleen een jarenlang beproefd concept kan bereiken.
Ashley Norris zegt: "De beste campagnes maken gebruik van alle typen media. Ik zou dolgraag meer geïntegreerde campagnes zien, bijvoorbeeld op papier geprinte advertenties met eersteklas fotomateriaal en uitgebreide content, die daarna in kleinere stukjes worden aangeboden op verschillende online kanalen.
Een aantal leden van de Content Marketing Association (CMA) levert uitstekend werk op dit gebied."

Ontdek hoe u zorgt dat uw bedrijf klaar is voor de toekomst met printoplossingen die u nieuwe kansen biedt

Gerelateerde oplossingen

Ontdek meer


Ontdek hoe u met digitale printoplossingen de concurrentie een stap voor kunt blijven


PRAAT MET HET TEAM VAN CANON
  • Canon
  • Zakelijk
  • ...
  • Merken en consumenten gaan over op digitaal printen