EOS 5DS

Canon stelt nieuwe norm voor DSLR-resolutie met de EOS 5DS en EOS 5DS R

Amstelveen 6 februari 2015 – Met de komst van de EOS 5DS en EOS 5DS R – een nieuwe generatie ultrahoge resolutie full-frame DSLR-camera’s – transformeert Canon vandaag het EOS System. De nieuwe camera’s doorbreken de grenzen van 35mm sensoren en bieden het hoogste aantal pixels ooit in een full-frame sensor: een indrukwekkende 50,6 Megapixel. De camera’s bieden een unieke combinatie van resolutie, snelheid en duurzaamheid en zorgen daarmee voor een ongeëvenaarde kwaliteit, of het nu om landschapsfotografie, architectuur-, mode- of portretfotografie voor privé of professioneel gebruik gaat. Voor situaties waarbij de allerscherpste opname vereist is, is de EOS 5DS R ook uitgevoerd met een low pass cancellation-filter om de resolutie van de sensor en de zichtbare beeldkwaliteit te maximaliseren. Naast de nieuwe DSLR-modellen introduceert Canon ook de EF 11-24mm f/4L USM, een rectilinear zoomobjectief met het wijdste groothoekbereik ter wereld¹ en daarmee de perfecte partner voor landschaps- en architectuurfotografen.

Beurzen en evenementen