Achtergrondinformatie over Canon Europe

Canon Europe is een dochteronderneming van Canon Inc., Japan, een toonaangevende vernieuwer en leverancier van beeldverwerkingsoplossingen voor bedrijven en consumenten.

Canon Europe heeft momenteel meer dan 17.000 werknemers in dienst in 20 landelijke vestigingen en verkoopt aan klanten in meer dan 116 landen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Canon’s belangrijkste activiteiten in EMEA zijn: Business Imaging (het ontwikkelen van producten, oplossingen en diensten voor kantoren en professionele printerafdelingen), Production Printing (breedformaatprinters en commerciële printers en zakelijke diensten), Consumer Imaging (foto, video, printers, scanners, fax-apparaten en All-in-Ones), Professional Imaging (professionele foto en video, projectoren, fotoafwerking, netwerkcamera's en broadcastoplossingen) en Medical Imaging (digitale radiografie en oogheelkunde).

Het strategische hoofdkantoor van Canon Europe is gevestigd in Stockley Park, Uxbridge, bij Londen. Het hoofdkantoor is verantwoordelijk voor strategie en bedrijfsleiding, pan-Europese bedrijfsmodellen, bedrijfsmethodologieën en verkoop- en marketingfuncties. Functies zoals Legal, HR, Corporate Communication en Corporate Relations, ICT en Finance zijn ook gecentraliseerd in Stockley Park om consistentie binnen Europa te waarborgen.

Canon Europe draagt voor ongeveer een derde bij aan de wereldwijde omzet van Canon Inc. Over het tweede kwartaal van het belastingjaar 2014 bedroeg de omzet van Canon Europe JPY 272,3 miljard
(USD 2,7 miljard of EUR 1,9 miljard).  Bedragen zijn alleen voor het gemak van de lezer omgerekend naar dollars en euro’s. Hierbij is voor het tweede kwartaal van belastingjaar 2014 de wisselkoers van JPY 101 = USD 1 en JPY 138 = EUR 1 gebruikt. Dit was de wisselkoers op de valutabeurs van Tokio op 30 juni 2014.

De visie van Canon Europe is het verrijken van levens en bedrijven via beeldverwerkingsoplossingen De strategie voor 2014 is duurzaam winst boeken door zich meer te richten op de kernactiviteiten, toekomstige oplossingen en zakelijke diensten te ontwikkelen, en capaciteiten te verbeteren. Deze strategie moet worden bereikt door te richten op de belangrijkste strategische prioriteiten, waaronder groei van de consumentenmarkt, maximaliseren van groei in opkomende markten en versnellen van groei via de gecombineerde krachten van de Business Imaging Group en Production Printing Group.

De aanwezigheid van Canon in Europa wordt ondersteund door het pan-Europese merkplatform You Can. You Can is uitgebracht in 2002 en bedoeld om klanten aan te moedigen hun creativiteit te ontplooien en zich te laten ondersteunen door technologieën van Canon. De kracht van het beeldd is voor Canon een passie en Canon wil haar klanten en partners inspireren tot de realisatie van hun passie om beelden tot leven te brengen.

Op basis van de wereldwijd toegepaste filosofie Kyosei, richt Canon Europe zich op duurzame groei en streeft ernaar hoge kwaliteit te bieden op alle markten, voor alle klanten en aandeelhouders.

Zie http://www.canon-europe.com/ voor meer informatie over Canon Europe.

Download de achtergrondinformatie van Canon Europe Ltd [PDF, 122 KB]
Voor de pers