Binnenkort: Nieuwe Canon Digitale SLR Camera in ontwikkeling

TOKYO, November 4 / HOLLYWOOD, California, November 3, 2011—Canon Inc. heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf bezig is met de ontwikkeling van een EOS digitale single-lens reflex (SLR) camera volgens een nieuw concept. De camera omvat een verbeterde versie van de videofunctionaliteit van de huidige EOS line-up en zal bij uitstek geschikt zijn voor cinematografische en andere digitale hoge resolutie productietoepassingen. Het model zal worden uitgerust met een 35 mm full-frame CMOS sensor en zal, dankzij de mogelijkheid om 4K video* opnamen te maken (met een frame rate van 24P, met Motion-JPEG compressie), exceptionele beeldkwaliteit en sublieme beeldexpressie bieden die mag worden verwacht van de nieuwste generatie ‘EOS Movies’.

Deze aankondiging valt samen met de lancering van het Cinema EOS System, wat Canon’s volwaardige intrede markeert in de digitale hoge resolutie productie industrie. Het nieuwe professionele digitale cinematografie systeem omvat de volgende productcategorieën: objectief, digitale video camcorder en digitale SLR camera.

Verdere details van de nieuwe EOS digitale SLR camera die momenteel wordt ontwikkeld, zoals productnaam, specificaties en geplande introductiedatum, moeten nog worden bepaald.

EOS Movie: een nieuwe industriestandaard
Video is een standaard functie van alle nieuw geïntroduceerde Canon EOS digitale SLR camera’s sinds de introductie van de EOS 5D Mark II in november 2008. In combinatie met het omvangrijke aanbod aan objectieven uit Canon’s huidige line-up van uitwisselbare EF objectieven, staat deze functie aan de basis van rijke visuele expressiemogelijkheden, met karakteristieken als een prachtige bokeh en lage ruis - en ook de mobiliteit en manoeuvreerbaarheid hebben waardering geoogst, dankzij het compacte, lichtgewicht ontwerp van de camera.

De indrukwekkende beelden die worden gemaakt door de combinatie van Canon EOS digitale SLR camera’s en EF objectieven, beter bekend als ‘EOS Movies’ zijn al geroemd op de sets van diverse producties, van TV reclames en artistieke promotievideo’s tot dramaseries en zelfs grote filmproducties.

Verdere informatie
Foto's van de EOS C300/C300 PL