Canon onthult nieuwe mogelijkheden in de wereld van imaging tijdens EXPO 2015

Imaging-innovaties en toekomstige concepttechnologieën te bewonderen tijdens exclusief evenement

Parijs, 13 oktober 2015 – Canon, marktleider in imaging solutions, opent vandaag EXPO 2015 in Parijs. Tijdens dit evenement – dat eens per vijf jaar plaatsvindt – zal de onderneming haar strategische prioriteiten onthullen en fascinerende technologieën tonen die grenzen verleggen van wat vandaag, morgen en in de toekomst mogelijk is in de wereld van imaging.

expo-banner_new

Netwerk van Canon-ondernemingen
Op EXPO 2015 laat Canon zien hoe de wereld van imaging zich snel uitbreidt in het tijdperk van het IoT (Internet of Things). In de toekomst zal bijna alles gekoppeld zijn via slimme apparaten. Deze functioneren dankzij ingebouwde camera’s of sensoren en de gegevens die ze genereren. Daardoor voorspelt Canon dat het Internet of Things grotendeels zal afhangen van de ‘Imaging of Things’. Om de wereld van imaging nieuwe mogelijkheden te bieden, bouwt Canon aan een ‘netwerk van Canon-ondernemingen’ – een ecosysteem dat is opgezet om innovatie te garanderen en creatieve talenten uit alle landen te laten samenwerken.

“Ik ben blij dat wij onze gewaardeerde partners en zakelijke relaties vandaag mogen verwelkomen in Parijs en dat ik onze visie mag presenteren voor een toekomstig Canon waarin zowel regionale onafhankelijkheid als internationale samenwerking in praktijk worden gebracht”, zegt Fujio Mitarai, bestuursvoorzitter en CEO van Canon Inc., voorafgaand aan zijn keynote speech tijdens Canon EXPO Paris 2015.

In het nieuwe netwerk van ondernemingen zal elk regionaal hoofdkantoor voor lokale O&O-activiteiten en productie zorgdragen. Dit geldt ook voor service en support naar de markt. Europa gaat zich richten op print en NVS (Network Video Surveillance) en Canon heeft krachtige leiders in deze sectoren aan boord, zoals Océ, Axis en Milestone Systems. Dit houdt in dat Canon naast haar wereldwijde bekendheid als cameraproducent nu ook op het gebied van printtechnologie en netwerksurveillancesystemen de grootste onderneming ter wereld is.

“Wij zijn enthousiast over de enorme mogelijkheden die het verschuivende landschap ons biedt en zijn van mening dat in de toekomst elke afbeelding een relatie met Canon moet hebben. Of het nu gaat om het maken van een foto, het vastleggen, opslaan, bewerken of printen ervan: wij willen daarin een rol spelen en bouwen aan een netwerk van bedrijven om dit mogelijk te maken”, benadrukt Rokus van Iperen, President en CEO van Canon EMEA.

Zakelijke groei
Terwijl de onderneming profiteert van de sterke posities in haar kernmarkten, geven de onderstaande voorbeelden aan hoe Canon haar toekomstige zakelijke groei binnen EMEA zal realiseren:

• NVS – de combinatie van Canon, Axis en Milestone voegt complementaire technologieën en solutions samen om te anticiperen op de groeiende behoefte in onze samenleving aan toezicht. Innovatieve nieuwe solutions, zoals de conceptuele, uiterst gevoelige netwerkcamera met ultratelelens, zijn te bewonderen tijdens EXPO 2015 en laten zien wat mogelijk is binnen de beveiligingswereld en daarbuiten.
  • 3D printing – in een eerste stap in deze jonge, veelbelovende markt werkt Canon in Europa samen met 3D Systems. Voor klanten in sectoren als de maakindustrie, architectuur, onderwijs en engineering, biedt Canon oplossingen die op slimme wijze een brug slaan tussen gegevens, beeldregistratie en printmogelijkheden.
    Graphic Arts – Canon blijft investeren in digitale printtechnologieën om steeds complexere toepassingen op een kosteneffectieve manier te kunnen uitvoeren. Zo is de Océ Colorwave 910 de snelste digitale grootformaat kleurenprinter op de markt. Tijdens EXPO 2015 zal dit nieuwe model de hoge snelheid laten zien waarmee posters in kleur worden geprint.
  • B2B solutions and services – de B2B-solutions van Canon zijn ontworpen als antwoord op de behoeften van klanten in specifieke verticale markten, zoals financiële dienstverlening, verzekeringen, de maakindustrie of gezondheidszorg. Tijdens EXPO laat Canon zien wat mogelijk is op het gebied van documentbeheer, gegevensbeheer en marketingcommunicatie met systemen als PRISMAdirect: een tool die het mogelijk maakt workflows te verbeteren om productietrajecten te stroomlijnen.
  • Digital consumer services – Canon ontwikkelt een ecosysteem van producten en diensten voor elk deel van het imaging-traject. Tot de belangrijke initiatieven behoren onder meer haar foto-cloudservice irista, een applicatie voor het hele gezin, Lifecake en hdbook EZ – een nieuwe smartphone app die op intelligente wijze de beste opnamen uit foto- en videobibliotheken selecteert en daarmee automatisch een gepersonaliseerd fotoboek samenstelt.

Technologische highlights tijdens Canon EXPO 2015 in Parijs
In Parijs toont Canon een groot aantal geavanceerde technologieconcepten voor de toekomst van imaging, zoals:

• Een 250 megapixel CMOS-sensor: ’s werelds hoogste aantal pixels bij een sensor van deze afmetingen. Wanneer deze sensor in een camera wordt geplaatst, is het mogelijk de letters op de zijkant van een vliegtuig te lezen dat zich op 18 kilometer afstand bevindt, veel verder dan wat het menselijk oog kan waarnemen.
  • Een netwerkcamera met een nieuwe ultratelelens die acht keer de helderheid van traditionele lenzen heeft en het mogelijk maakt ’s nachts te filmen zonder ondersteuning van infraroodlicht.
  • Een concept met de titel Intelligent Imaging for Life dat mensen vanuit huis in staat stelt vanaf een interactieve surface-tafel, eenvoudig foto’s te delen, bij te snijden en te printen. Deze innovatieve en intuïtieve technologie maakt het mogelijk om eenvoudig foto’s en video-opnamen te vinden en herinneringen gemakkelijk te delen met anderen.
  • Tot de reeks producten met ultrahoge resolutie imaging-technologieën behoren de getoonde 8K-camera’s, displays en projectoren.

Diegenen die niet in staat zijn om Canon EXPO te bezoeken, kunnen de technologieconcepten en imaging solutions virtueel ervaren op http://www.canon-europe.com/expo en alles lezen over de hoogtepunten van het evenement.

Ga voor meer informatie naar onze speciale Canon EXPO social media kanalen:
Facebook: https://www.facebook.com/canonexpoparis
Twitter: https://twitter.com/CanonExpoParis