Negen Canon-ontwerpen onderscheiden met iF Design Awards

Den Bosch, 28 februari 2014 - Negen ontwerpen van Canon zijn door iF International Forum Design GmbH onderscheiden met de prestigieuze 2014 iF Design Awards in de categorie Product Design en Communicatie Design. De iF Product Design Awards zijn toegekend aan de EOS 5D Mark III en EOS 100D digitale SLR-camera’s, de PowerShot N digitale compact camera, de LEGRIA mini-camcorder, de PIXMA MG7150/MG6450/MG5550 inkjetprinters, de i-SENSYS LBP7680Cx/7110Cw kleuren-laserprinter, de WUX450 multimediaprojector en de LE-5W LED-projector. De iF Communication Design Award ging naar de gebruikersinterface van het EOS M compact camerasysteem van Canon.

product design award.jpg communication design award.jpg

Winnende producten: iF Product Design Awards 2014¹

Product list 1.jpg

Product list 2.jpg

Winnende productinterface: iF Communication Design Award 2014²

award image.jpgcamera.jpg

Sinds de oprichting in 1953 worden de iF Design Awards beschouwd als één van de meest prestigieuze awards op het gebied van design. Jaarlijks onderscheidt iF superieure ontwerpen in drie categorieën: Product, Communicatie en Verpakking Design. Canon won in 1989 haar eerste iF Product Design Award voor een kopieermachine. Sindsdien is zij vele malen onderscheiden voor een groot aantal producten, waaronder camera’s, camcorders en kopieermachines. Dit jaar markeert het 20ste achtereenvolgende jaar dat Canon wordt bekroond met iF Design Awards. Hiermee komt het totaal aan iF Design Awards op 90. Mede dankzij deze erkenning van haar ontwerpprestaties blijft Canon streven naar het lanceren van producten die een combinatie vormen van de hoogste niveaus in prestaties en design.

1. Deelname is beperkt tot industrieel geproduceerde producten die niet langer dan drie jaar op de markt zijn of producten die in 2014 in serieproductie gaan.
2. Inschrijvingen dienen te zijn gerealiseerd en gepubliceerd op 28 februari 2014; de ontwerpen mogen op het moment van inschrijving niet ouder zijn dan twee jaar.