Canon gestegen op Interbrands ranglijst met Best Global Green Brands

Londen, 14 juli 2014 – Canon, marktleider in imaging-oplossingen, is op de nieuwe ranglijst van Interbrand met Best Global Green Brands naar de 26ste plaats gestegen. In 2013 stond Canon op de 30ste plaats. Het rapport van Interbrand schenkt aandacht aan Canon’s implementatie van duurzame methoden van werken in 2012, waaronder de reductie van CO2-emissie over de gehele levenscyclus van een product met een factor die driemaal zo hoog is als de eigen doelstelling van de onderneming en de inzameling van 310.000 ton aan gebruikte tonercartridges sinds 1990, waardoor de CO2-emissie verder werd teruggedrongen met circa 450.000 ton en 201.000 ton aan nieuwe grondstoffen niet nodig was.

Interbrand logo.jpg

Het jaarlijkse Interbrand-rapport met Best Global Green Brands is gebaseerd op consumentenonderzoek dat is opgezet om de kloof in kaart te brengen die bestaat tussen de milieuprestaties van een merk en de perceptie van de consument van die prestaties. Voor Canon geldt dat deze perceptie aantoonbaar is verbeterd en dat de ‘Gap Score’ in 2013 is verkleind van +6.56 tot +3.8.

Susan Stuart, Sustainability Director bij Canon EMEA, zegt: “Onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid bieden onze klanten en relaties meerwaarde, want het stelt hen in staat de eigen doelstellingen voor zowel zakelijke prestaties als duurzaamheid te realiseren. Het verbindt ons met de samenleving door mensen de mogelijkheid te bieden de wereld rondom hen vast te leggen, te documenteren en te registreren.”

“Duurzaamheid is voor Canon een strategische must en is diep geworteld in onze cultuur. Maar ook in onze strategie en hoe wij zaken doen. Onze benadering is gebaseerd op Kyosei, de bedrijfsfilosofie van Canon. Kyosei is een Japans woord en staat voor samen leven en werken in het gemeenschappelijk belang.”

Uitsluitend ondernemingen die staan vermeld in de jaarlijkse lijst met Best Global Brands van Interbrand komen voor in het rapport Best Global Green Brands. Voor een plaats in de top 50 van Best Global Green Brands dienen organisaties goed te presteren in termen van zowel duurzaamheidsinspanningen als de perceptie van de consument van die inspanningen.