Canon’s recyclingprogramma voor tonercartridges wint Gold Award tijdens Green Apple Awards

Londen, 18 november 2015 – Canon, marktleider in imaging solutions, maakte vandaag bekend dat de onderneming met haar recyclingprogramma voor tonercartridges tijdens de International Green Apple Awards een Gold Award heeft gewonnen voor Environmental Best Practice 2015.

Green Apple award_Image_FINAL.jpg Green Apple award logo_Image_FINAL.jpg
Van links naar rechts: Yuichi Kondo, Emma Hope en Pavlin Matia, van de Laser Cartridge en Sustainability teams, nemen de Green Apple Award voor Canon in ontvangst.

Canon ontving deze onderscheiding tijdens een prestigieuze ceremonie die plaatsvond in het House of Commons, Palace of Westminster, Londen.

De International Green Apple Environment Awards is een jaarlijks evenement voor het erkennen, onderscheiden en bevorderen van de beste praktijken op het gebied van het milieu in de hele wereld. Het Canon-recyclingprogramma voor tonercartridges werd geselecteerd uit meer dan 500 inzendingen en ontving de Gold Award voor Environmental Best Practice.

“Wij zijn blij te zijn erkend voor de bijdrage die onze klanten via dit Canon-recyclingprogramma hebben geleverd aan een efficiënt gebruik van natuurlijke grondstoffen en het verbeteren van de ecologische voetafdruk van het productieproces van onze tonercartridges,” zegt Yuichi Kondo, product manager Laser Consumables bij Canon Europe. “In 1990 waren we de eerste onderneming ter wereld met een internationaal recyclingprogramma voor tonercartridges en vanaf dat moment hebben we wereldwijd meer dan 344.000 ton aan cartridges ingezameld en gerecycled. Dit komt overeen met een besparing van meer dan 502.000 ton CO2.”

Dit jaar vierde Canon de 25ste verjaardag van haar recyclingprogramma voor tonercartridges, een programma dat is opgezet om het gebruik van natuurlijke grondstoffen te minimaliseren en klanten tegelijkertijd in staat te stellen hun printbehoeften te realiseren. Het programma is gratis voor Canon-klanten en loopt wereldwijd in 24 landen, waarvan 18 in Europa.

Informatie over de prestaties van Canon’s recyclingprogramma voor tonercartridges zal worden vermeld in The Green Book Work of Reference 2015 voor belangrijke ‘best practice’ projecten op het gebied van het milieu. Dit boekwerk wordt uitgegeven door The Green Organisation.

Op de speciale recycling website van Canon zien klanten hoe zij hun Canon-cartridges kunnen aanbieden voor recycling. Voor optimale print- en recyclingresultaten adviseert Canon het gebruik van originele cartridges. Meer informatie over het Canon-recyclingprogramma staat op de 25th anniversary recycling website .