Canon hardloopteam haalt 2.500 euro op voor Nepal tijdens Vestingloop Den Bosch

Den Bosch, 18 mei 2015 – Gisteren hebben 38 Canon medewerkers meegedaan aan de tiende editie van de Vestingloop in Den Bosch. Zij haalden hiermee 2.500 euro op voor het goede doel, namelijk de wederopbouw na de aardbevingen in Nepal. De donatie gaat naar de stichting Mountain Child Care, die al een aantal jaren actief is in Nepal. Deze actie sluit aan bij het Vitaliteitsprogramma en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen programma van Canon en is tevens de start van de Sustainability Week bij Canon Nederland. Een week waarbij de medewerkers aan de hand van webinars en workshops extra bezig zijn met het belang van een gezond milieu, vitaliteit en maatschappelijk bewustzijn.

Canon team Vestingloop.jpg

Op 25 april en 12 mei van dit jaar werd Nepal getroffen door zeer zware aardbevingen. Er is dringend behoefte aan deskundige begeleiding van slachtoffers bij de verwerking van deze ramp. In juli reist Mountain Child Care daarom met een internationaal team af naar de getroffen gebieden voor een traumaverwerkingsmissie. Het team gaat ruim 100 Nepalese jongerenwerkers trainen zodat zij jongeren kunnen helpen bij het verwerken van dit trauma. Na deze training kunnen de jongerenwerkers de duizenden jonge slachtoffers van de aardbevingen met woord en daad bijstaan.

Beurzen en evenementen