Canon Europe benoemt Joop van Boerdonk tot Managing Director Canon Nederland

Amstelveen, 7 november 2012 – Canon, wereldwijd marktleider in imaging solutions, heeft Joop van Boerdonk benoemd tot nieuwe Managing Director van Canon Nederland N.V. Van Boerdonk rapporteert hierbij aan Rokus van Iperen, President & CEO van Canon Europe, Middle East and Africa. De benoeming van Van Boerdonk is per direct van kracht.

J.van Boerdonk_image

Van Boerdonk treedt hiermee in de voetsporen van Ton van Helvoort, die na een lange loopbaan van ruim 31 jaar bij Océ en Canon aan het einde van dit jaar met pensioen gaat.

Joop van Boerdonk heeft een lange staat van dienst binnen Océ, waar hij in de afgelopen 30 jaar verschillende leidinggevende functies vervulde. Zo was hij 7 jaar CEO van Océ België en Luxemburg en stond hij in de afgelopen zes jaar als CEO aan het roer van Océ Duitsland en Oostenrijk. Van Boerdonk heeft daar in 2012, in nauwe samenwerking met zijn collega’s van Canon, het integratieproces tussen Canon en Océ geleid en met goed gevolg afgerond.

Van Boerdonk: “Ik ben zeer verheugd met mijn benoeming tot Managing Director van Canon Nederland, temeer daar ik ooit in een sales functie mijn carrière bij Océ in Nederland ben begonnen. Zo vlak na de integratie van Océ en Canon zie ik heel veel mogelijkheden om de vooraanstaande positie die Canon in de Nederlandse markt heeft verder uit te bouwen. Het is voor mij een groot voorrecht te mogen samenwerken met uiterst professionele medewerkers en zeer loyale klanten. Dat geeft mij de energie die nodig is om deze job te accepteren.”