Canon Europe versnelt groei in digital consumer services door acquisitie Lifecake

LONDEN, 23 APRIL 2015 – Canon Europe heeft vandaag de acquisitie bekendgemaakt van de in Londen gevestigde digital start-up Lifecake. Hiermee neemt Canon een belangrijke stap in de ontwikkeling van haar activiteiten op het gebied van digital consumer services. Het brengt Canon dichterbij haar ambitie om een rol te spelen in elke afbeelding die wordt gemaakt, ongeacht het gebruikte device, en stelt de organisatie in staat om zich te vestigen in ‘Tech City’ Londen.

Alberto Spinelli and Nicholas Babain
Alberto Spinelli (L), Director of Digital Services, Canon Europe en
Nicholas Babaian (R), CEO en mede-oprichter van Lifecake

Lifecake is het bedrijf achter de Lifecake photo-sharing app voor gezinnen die ouders in staat stelt de belangrijke momenten in het leven van hun kinderen op te slaan, te beheren, te delen en te herbeleven. Met Lifecake kunnen ouders foto- en video timelines creëren die de hele familie kan volgen en beleven via smartphones, tablets, computers en in geprinte fotoboeken.

Alberto Spinelli, Director of Digital Services van Canon Europe: “Vandaag de dag maken we allemaal meer foto’s met meer verschillende devices dan nooit tevoren, maar voelen we ons er ook vaak door overweldigd en verliezen we zelfs de connectie met de beelden. We willen een foto snel kunnen terugvinden om een moment te herinneren en – met één swipe– te herbeleven op een scherm of te printen zodat we het kunnen bewaren. Bij Canon werken we aan de uitbreiding van digital services om mensen juist daarmee te helpen en een beleving op maat te bieden.”

“Lifecake is een geweldige aanwinst voor de Canon Group doordat het een digitale service biedt die het voor gezinnen makkelijk maakt om controle te krijgen over hun snelgroeiende fotocollecties. Deze acquisitie sluit naadloos aan bij onze visie om iedereen die foto’s maakt te voorzien van de tools om hun verhalen en belevingen tot leven te brengen – en zich er waar en wanneer dan ook mee te verbinden.”

CEO en mede-oprichter van Lifecake, Nicholas Babaian: “Met het bereik en de technologie van Canon geven we onze service een enorme vlucht. Tegelijkertijd draagt ons team bij aan de versnelde groei van het Canon digital services ecosysteem. Maar we zijn bovenal verheugd dat onze bestaande en potentiële klanten ervan verzekerd zijn dat hun dierbare foto’s in veilige handen zijn bij één van de meest vertrouwde fotografiemerken – een organisatie die al meer dan 80 jaar lang gezinnen helpt bij het vastleggen en herbeleven van momenten en die dit nog generaties lang zal blijven doen.”

Lifecake is momenteel wereldwijd beschikbaar in het Engels. Vandaag is tevens de introductie van een Franse, Duitse, Spaanse en Italiaanse versie.

Beurzen en evenementen