Canon camera schittert in ‘Joris & Boris en het geheim van de tempel’

Amstelveen, xx juli 2012 – Op 18 juli gaat ‘Joris & Boris en het geheim van de tempel’ in première. In de nieuwe kinderfilm is een glansrol weggelegd voor de Canon EOS 60D. Hoofdrolspeler Ralf Mackenbach neemt in de rol van schoolkrantverslaggever Michiel de digitale spiegelreflexcamera met zich mee als hij op zoek gaat naar de schat van Aphrodite. Ook achter de schermen van de film speelt een Canon spiegelreflex camera een belangrijke rol. Zo werd de EOS 5D Mark II ingezet tijdens het filmen van enkele time-lapse sequenties en als Second-Unit.

“De Canon EOS 5D Mark II is geen onbekende in de filmindustrie, zo is de fotocamera al gebruikt in diverse grote Hollywood films en hitseries voor televisie. De camera combineert namelijk ongeëvenaarde fotografiemogelijkheden met video-opnamen op Full HD-niveau. Bovendien is de camera compact en licht in vergelijking met traditionele filmcamera’s en daarmee heel flexibel in te zetten”, vertelt Hans Smittenaar, Country Marketing Director van Canon Nederland. “We zijn erg trots dat we samenwerkingspartner zijn van deze film en dat onze camera een belangrijke rol heeft gespeeld bij de totstandkoming ervan. Extra leuk is dat een Canon camera ook te zien is in de film zelf.”