Canon’s recyclingprogramma voor tonercartridges viert 25-jarig jubileum

Den Bosch, 25 maart 2015 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, viert het 25-jarig jubileum van haar recyclingprogramma voor tonercartridges. Het programma is beschikbaar voor originele Canon-tonercartridges en is opgezet om het gebruik van natuurlijke grondstoffen te minimaliseren terwijl de printkwaliteit die gebruikers van Canon verwachten blijft gewaarborgd. Canon was in 1990 de eerste onderneming die een recyclingprogramma voor tonercartridges introduceerde. Het programma loopt nu wereldwijd in 24 landen, waarvan 18 in Europa.

25_toner.jpg

De Canon-cartridges zijn ontworpen met het oog op recycling - de HIPS (High Impact Polystyrene) kunststof kan meerdere keren worden hergebruikt en daarbij steeds een kwaliteitsniveau garanderen dat overeenkomt met nieuw. Dankzij een combinatie van hergebruik van onderdelen, recycling van materialen en terugwinning van energie, zorgen de Canon-tonercartridges die deel uit maken van dit programma niet voor een toename van de afvalberg. De lege cartridges die door klanten in Europa worden geretourneerd, gaan naar Canon Bretagne SAS in Frankrijk en worden in een gesloten recyclingproces verwerkt tot nieuwe cartridges.

Eind december 2014 heeft dit Canon-programma geresulteerd in de inzameling van circa 344.000 ton aan gebruikte tonercartridges. Dit zorgde voor een besparing van 232.000 ton aan natuurlijke grondstoffen en voorkwam de uitstoot van 502.000 ton CO₂. De bedrijfsfilosofie van Canon is Kyosei – samen leven en samen werken voor het algemeen belang. Het initiatief voor het inzamelen en recyclen van tonercartridges maakt deel uit van Canon’s milieuvisie en streven naar een gesloten grondstoffenstroom. De kern van deze visie is om klanten te laten profiteren van de nieuwste technologieën tegen een lagere belasting van het milieu.

Deelnemen?
Gebruikers die willen deelnemen aan het programma voor recycling van Canon-tonercartridges gaan naar de recycling website van Canon. Deelname aan dit programma is gratis. Voor een optimaal printresultaat adviseert Canon het gebruik van originele tonercartridges. Meer informatie over het Canon-recyclingprogramma staat op de website 25th anniversary recycling.