Canon PIXMA PRO-partnerprogramma biedt meer keuze bij speciale printmaterialen voor PIXMA PRO-serie inkjet-printers

Amstelveen, 10 september 2014 – Canon Europe maakt vandaag de start bekend van een nieuw partnerprogramma met papierproducenten en papierverkopers. Doel van dit nieuwe programma is gebruikers meer keuze te bieden bij speciale printmaterialen voor Canon PIXMA PRO-serie inkjet-printers. Het programma stelt zowel professionele als semiprofessionele gebruikers van PIXMA PRO-printers in staat het ideale papier te selecteren op basis van hun persoonlijke voorkeuren en de eisen aan het printproject.

PIXMA PRO partner       PIXMA_PIXUS partner
PIXMA PRO-partnerlogo’s

Dit nieuwe Canon-initiatief geeft gebruikers toegang tot inkjet-printmaterialen die voldoen aan de normen¹ voor het populaire Canon A3+/13”-brede PIXMA PRO-printerassortiment: de PIXMA PRO-1, de PIXMA PRO-10 en PIXMA PRO-100. Printmaterialen die voldoen aan deze criteria zullen worden voorzien van het PIXMA PRO-partnerlogo².

Gebruikers kunnen papier met het PIXMA PRO-partnerlogo bestellen en voor hun printopdrachten gebruiken met de geruststellende zekerheid dat het product is getest voor gebruik in PIXMA PRO-printers. Gebruikers wordt zo een betere printbeleving geboden omdat zij niet alleen in staat zijn origineel Canon-papier te gebruiken, maar ook keuze hebben uit diverse speciale printmaterialen voor artistieke prints die voldoen aan en geschikt zijn voor individuele printeisen. Om optimale printresultaten te garanderen, zijn de ICC-profielen³ voor papier dat via dit partnerprogramma ook door andere ondernemingen wordt aangeboden tevens verkrijgbaar op websites van papierproducenten en papierverkopers.

Door origineel Canon-papier te combineren met papier van andere leveranciers dat voldoet aan de Canon-normen, biedt Canon gebruikers van PIXMA PRO-serie inkjet-printers meer keuzemogelijkheden waar het gaat om speciale printmaterialen en sluit de onderneming beter aan bij de printbehoeften van professionele en semiprofessionele gebruikers.

¹ Verwijst naar printmaterialen die voldoen aan Canon-normen op basis van tests die door papierproducenten en papierverkopers zijn uitgevoerd aan de hand van deze Canon-normen.
² Omdat het aanbrengen van het partnerlogo op het verpakkingsmateriaal van het papier wordt overgelaten aan het oordeel van papierproducenten en papierverkopers, is het mogelijk dat sommige gecontroleerde printmaterialen het logo niet tonen.
³ Bestanden die kleurgegevens definiëren op basis van normen die zijn opgesteld door het International Colour Consortium (ICC). Het gebruik van deze bestanden stelt gebruikers in staat kleurgegevens te converteren in overeenstemming met de printer en het gebruikte printmateriaal.