Canon introduceert de PIXMA MG3650 – de ‘connected’ printer voor een druk gezin

Amstelveen, 21 juli 2015 – Canon introduceert vandaag een nieuwe All-in-One inkjetprinter, de PIXMA MG3650, en breidt daarmee haar assortiment printers voor thuis uit. Deze nieuwe multifunctionele printer vervangt de PIXMA MG3550 en is ontworpen om moeiteloos een groot aantal taken wireless uit te voeren: scannen, kopiëren en printen – van zakelijke documenten tot huiswerk, familiefoto’s en leuke printprojecten om kinderen tijdens de vakantie actief bezig te houden.

PIXMA MG3650

De PIXMA MG3650 is ontworpen voor naadloze communicatie met een pc, smartphone en tablet via populaire apps en cloud services. De printer helpt gebruikers hun drukke leven te stroomlijnen met een vlekkeloze wireless printbeleving.

Slimme connectiviteit voor privé en werk
Met de nieuwe Canon PRINT-app stelt de PIXMA MG3650 gebruikers in staat rechtstreeks te printen vanaf Instagram™ en Slideshare™¹, en zijn scans van documenten en foto’s te uploaden naar Microsoft OneNote™ . Het model ondersteunt ook direct printen vanaf een reeks populaire social media en cloud services, zoals Facebook™, Flickr™, Evernote™, Google Drive™, Dropbox™ en OneDrive™²- en biedt een snelle en gemakkelijker manier om de nieuwste familiefoto’s of persoonlijke documenten te printen. Gescande bestanden zijn aan e-mails toe te voegen en door de gebruiker rechtstreeks vanaf de printer te verzenden, zodat het thuis allemaal net zo gemakkelijk gaat als op kantoor³. Met de WLAN PictBridge-functionaliteit kunnen gebruikers vanaf compatibele camera’s direct wireless printen naar de PIXMA MG3650.

Printen vanaf bijna elke locatie
De PIXMA MG3650 zorgt voor naadloos printen vanaf diverse slimme apparaten⁴, vanuit populaire cloud services en nog veel meer – en dat alles op bijna elke locatie. Met de nieuwe Canon PRINT-app gaat printen vanaf aangesloten apparaten snel en gemakkelijk, en is het niet nodig eerst een stuurprogramma te installeren of een pc aan te sluiten. De printer is ook compatibel met Google Cloud Print™ en Apple AirPrint™. Daarnaast laat de ingebouwde access point-modus gebruikers profiteren van wireless printen zonder dat een internetverbinding beschikbaar moet zijn.

Creatief aan de slag met print
Dankzij Canon’s ChromaLife100-technologie produceert de PIXMA MG3650 schitterende fotoprints die het waard zijn om te worden getoond. Het Canon-papier zorgt voor hoogwaardige, duurzame fotoprints die generaties lang kunnen worden gedeeld en gekoesterd.

In drukke gezinnen kan de PIXMA MG3650 op regenachtige dagen een bron van plezier vormen: Canon’s CREATIVE PARK PREMIUM©⁵ biedt exclusieve toegang tot een wereld vol leuke content met een professionele kwaliteit. Tot de gratis te printen templates behoren scrapbooks, kalenders, interessante bouwplaten en nog veel meer. Daarnaast helpt Canon’s My Image Garden©-software gebruikers met diverse templates om beeldmateriaal te sorteren en foto’s te printen. Deze software maakt gebruik van beeldsorteertechnologieën zoals Auto layout en Gezichtsherkenning. Easy-PhotoPrint+© van Canon stelt gebruikers van pc’s en tablets in staat om met een serie gratis templates creatieve wenskaarten en kalenders te ontwerpen en deze vervolgens met een PIXMA-printer te printen.

Voor kostenbewuste gezinnen is de PIXMA MG3650 compatibel met Canon XL-inktcartridges, zodat gebruikers per geprinte pagina tot 50% op de kosten kunnen besparen⁶.

PIXMA MG3650 – de belangrijkste kenmerken:

• ‘Connect & print’ via smartphone of tablet met de Canon PRINT Inkjet/ SELPHY-app
  • Apple AirPrint en Google Cloud Print ondersteuning
  • Compacte All-in-One voor printen, kopiëren en scannen
  • Printen en scannen met PIXMA Cloud Link
  • Dubbelzijdig printen van documenten
  • Geld besparen en meer printen met optionele XL-inktcartridges
  • WLAN PictBridge voor rechtstreeks printen vanaf compatibel camera’s
  • Print duurzame foto’s zonder witrand

De PIXMA MG3650 heeft als adviesverkoopprijs € 69,- en is verkrijgbaar vanaf augustus 2015.

¹ SlideShare is een handelsmerk van SlideShare, Inc.
² Alleen beschikbaar bij gebruik van een Canon PIXMA-printer met originele Canon-inkt.
³ Alleen beschikbaar bij gebruik van een Canon PIXMA-printer met originele Canon-inkt.
⁴ Compatibel met zowel iOS als Android.
⁵ Alleen beschikbaar bij gebruik van een Canon PIXMA-printer met originele Canon-inkt.
⁶ De kostenbesparingen per pagina zijn gebaseerd op Canon-adviesprijzen en het aantal met XL-inkt te printen pagina’s (conform ISO/IEC 24711 norm) vergeleken met inkttanks met standaard inhoud.

Verdere informatie
Foto's van de PIXMA MG3650