Canon vernieuwt All-in-One inkjet-assortiment met verbeterde cloud-connectiviteit en indrukwekkende printkwaliteit

Amstelveen, 18 augustus 2015 – Canon introduceert vandaag drie nieuwe All-in-One inkjet-printers in haar assortiment printers voor thuis. De PIXMA MG5750, MG6850 en MG7750 zijn ontworpen voor het kantoor aan huis en voor gebruik als personal printer. Connectiviteit vormt de basis en dankzij de combinatie van verbeterde cloud- en Wi-Fi-functionaliteit met nieuwe, hoogwaardige printtechnologie, maken deze modellen het gemakkelijker dan ooit om foto’s en documenten te printen en te delen.

PIXMA MG5750PIXMA MG5750
PIXMA MG6850PIXMA MG6850
PIXMA MG7750PIXMA MG7750

Cloud-connectiviteit voor het moderne leven
De nieuwe modellen werken moeiteloos met een reeks apps en cloud services en bieden print-, kopieer- en scanfuncties. De printers zijn nu compatibel met Instagram™ en Slideshare™¹, en openen daarmee voor gebruikers de mogelijkheid om te printen vanuit nog meer populaire sociale netwerken en zakelijke diensten. Met PIXMA Cloud Link hebben gebruikers rechtstreeks vanaf het touchscreen van de printers toegang tot deze services en is niet langer een pc of ander ‘connected’ apparaat nodig.

De PIXMA MG5750, MG6850 en MG7750 maken het ook eenvoudig om naar populaire cloud services, zoals GoogleDrive™, Dropbox™, Evernote en OneDrive™ te gaan en direct van daaruit te printen. Gescande documenten en foto’s zijn bovendien te uploaden naar Microsoft OneNote™².

De PIXMA MG5750, MG6850 en MG7750 worden geleverd met de Canon PIXMA Cloud Link Scan & Remote Print-functie. Deze stelt gebruikers in staat een document of foto met een printer te scannen en dit bestand via de cloud door een andere printer – op een andere locatie – te laten printen. Bijvoorbeeld om een familielid te verrassen met een nieuwe gezinsfoto die perfect door zijn of haar PIXMA-printer wordt geproduceerd of om zeker te zijn dat documenten tijdig op een andere kantoorlocatie worden geprint voordat die belangrijke vergadering van een collega begint – zelfs als vanuit huis wordt gewerkt.

Met de Auto Power On/Off-functie kunnen milieubewuste huishoudens hun energieverbruik verlagen. Deze functie schakelt in zodra vanuit de cloud een printopdracht wordt ontvangen.

Direct een print – met verbeterde kwaliteit
Dankzij Wi-Fi Direct™ maken slimme apparaten snel en gemakkelijk verbinding met de nieuwe PIXMA-modellen en worden print- en scantaken³ uitgevoerd zonder dat een internetverbinding of wachtwoord nodig is. Bij spoedopdrachten stelt de ingebouwde NFC-technologie van de MG7750 gebruikers in staat binnen enkele seconden te printen en te scannen via de Canon PRINT-app – gewoon door met hun smartphone of tablet met ingeschakelde NFC-functie de printer aan te raken.

Zodra er verbinding is, kunnen zowel foto’s als documenten direct en met een schitterende kwaliteit worden geprint. De nieuwe Canon-inkttechnologie zorgt voor een verbeterde kleurreproductie bij het printen van foto’s en documenten.

Krachtige, hoogwaardige printtechnologie voor thuis: de PIXMA MG7750
Als vervanger van de PIXMA MG7550 heeft de nieuwe premium All-in-One MG7750 een compact, slank ontwerp en met zes inktcartridges produceert het resultaten van een uitzonderlijk hoge kwaliteit. Het 8,8 cm touchscreen geeft gebruikers een probleemloze printbeleving en Canon’s unieke Intelligent Touch System zorgt voor een duidelijke navigatie naar de functies van deze fotoprinter. Met de zes afzonderlijke inktcartridges produceert de MG7750 hoge kwaliteit prints met vloeiende gradaties en resoluties tot 9.600 dpi, zelfs bij monochroom printen.

Stijlvol en connected in de woonomgeving: de PIXMA MG6850 en MG5750
Als opvolgers van de PIXMA MG6650 en MG5650 stellen de nieuwe MG6850 en MG5750 iedereen in staat om in de thuisomgeving zowel foto’s als belangrijke documenten te printen. Beide printers hebben een printsysteem met vijf inkten en bieden de vrijheid van printen vanuit een reeks aan cloud services, waaronder verbinding maken met en printen vanaf slimme apparaten en camera’s met Wi-Fi.

De drie nieuwe PIXMA-printers ondersteunen Canon’s optionele XL-cartridges, zodat gebruikers meer voor minder kunnen printen.

PIXMA MG5750 – belangrijkste kenmerken:

• Compacte All-in-One voor printen, kopiëren en scannen
  • Connect en print met een smartphone of tablet met de Canon PRINT Inkjet/ SELPHY app
  • 6,2 cm kleurendisplay

PIXMA MG6850 – belangrijkste kenmerken:

• Compacte All-in-One voor printen, kopiëren en scannen
  • Connect en print met een smartphone of tablet met de Canon PRINT Inkjet/ SELPHY-app
  • 7,5 cm kleurentouchscreen

PIXMA MG7750 – belangrijkste kenmerken:

• NFC-functionaliteit
  • 8,8 cm kleurentouchscreen

¹ SlideShare is een handelsmerk van SlideShare, Inc.
² Alleen beschikbaar bij gebruik van originele Canon-inkten in een Canon PIXMA-printer.
³ Compatibel met zowel iOS als Android.

Verdere informatie
Foto's van de PIXMA MG5750