Breng al je foto’s bij elkaar – Canon onthult Connect Station CS100

Amstelveen, 5 januari 2015 – Canon maakt vandaag de introductie bekend van Connect Station CS100, een uniek opslagapparaat voor beeldmateriaal dat je in staat stelt snel en eenvoudig foto’s en video’s te bewaren, te bekijken en te delen – alles vanaf één toegankelijke locatie.

Connect Station CS100

Moeiteloos favoriete momenten kopiëren – vanaf camera’s en slimme apparaten
Connect Station CS100 is een centrale hub om thuis tot 1 TB aan beeldmateriaal op te slaan, zodat bijhouden op welke geheugenkaart of opslagapparaat je foto’s en video’s zijn opgeslagen, tot het verleden behoort. Met één druk op de knop zijn al je foto’s en video’s eenvoudig te importeren vanaf Canon-camera’s en -camcorders[1] met NFC-connectiviteit.

Je favoriete content kan ook vanaf een groot aantal andere apparaten naar Connect Station CS100 worden gekopieerd. Gebeurtenissen die met andere camera’s zijn vastgelegd, kunnen via een USB-kabel of rechtstreeks vanaf een geheugenkaart[1] worden geïmporteerd[2]. Spontane, met smartphones of tablets vastgelegde momenten zijn via Wi-Fi met een webbrowser te kopiëren, zodat het nu gemakkelijker is dan ooit om al je foto’s en video’s bij elkaar te brengen.

Het grote scherm voor het beheren en genieten van opnamen
Zijn ze eenmaal opgeslagen, dan biedt Connect Station CS100 de perfecte manier om samen met vrienden en familie jouw speciale momenten – van vakanties tot bruiloften – opnieuw te beleven. Connect Station CS100 kan via HDMI worden aangesloten op grote televisieschermen om van je foto’s en video’s te genieten in schitterende Full HD-resolutie, de manier waarop ze verdienen om te worden bekeken. Via een webbrowser kun je je albums ook wireless bekijken op je smartphone, tablet of computer.

Connect Station CS100 maakt het ook gemakkelijk om je fotobibliotheken te ordenen via je TV – met de speciale infrarood afstandsbediening kun je de content op datum bekijken of zelf thema-albums aanmaken.

Ontworpen en gebouwd om te delen
Vrienden en familie kunnen ook up-to-date blijven van je laatste avonturen. Via CANON iMAGE GATEWAY stelt Connect Station CS100 je in staat om je foto’s en video’s eenvoudig te delen met een reeks social media sites – waaronder irista, Canon’s cloud-based platform voor beheer van beeldmateriaal – zodat iedereen ervan kan genieten, waar ze ook zijn. Albums zijn met maximale resolutie te verzenden naar andere Connect Station CS100s, zodat je ze over de hele wereld kunt delen met vrienden en familie – iedereen kan ervan genieten en kan op een later tijdstip prints maken. Met een aangesloten PictBridge via Wireless LAN-compatibele printer kun je opgeslagen foto’s printen zonder dat een PC nodig is.

Het Canon Connect Station CS100 is verkrijgbaar in 11 talen[3].

Connect Station CS100 – de belangrijkste kenmerken:

• Eenvoudigweg aanraken met je NFC-camera[4] om foto’s en movies over te dragen
  • Geniet op één plaats van foto’s en video’s die met verschillende apparaten zijn gemaakt
  • Deel opnamen via social media[5], de cloud of een andere Connect Station CS100
  • Print rechtstreeks vanaf je Connect Station CS100 naar je wireless printer[6]
  • Kopieer naar en vanaf geheugenkaarten[7] of sluit je camera[1] aan via USB

[1]  Beeldmateriaal opgeslagen in een map compatibel met de DCIM of AVCHD mapstructuur wordt geïmporteerd.
[2]  Verbonden via PTP (Picture Transfer Protocol). Compatibel met Canon-camera’s en –camcorders die in 2010 en later zijn verschenen
[3]  Japans, Engels, Frans, Italiaans, Duits, Spaans, Vereenvoudigd Chinees, Russisch, Koreaans, Traditioneel Chinees, Portugees (Portugal)
[4]  Deze functie is bedoeld voor Canon-camera’s en -camcorders met een NFC-functie die Connect Station CS100 ondersteunt
[5] Voor sommige functies is een CANON iMAGE GATEWAY account nodig. CANON iMAGE GATEWAY kan in sommige landen en regio’s wellicht niet worden ondersteund. Ga voor meer informatie s.v.p. naar www.canon-europe.com/cig