Canon en Zilveren Camera intensiveren samenwerking in komende drie jaar

Amstelveen, 28 september 2015 – Canon Nederland en Stichting De Zilveren Camera slaan in de komende drie jaar opnieuw de handen ineen en gaan intensiever samenwerken om de kwaliteit van de fotojournalistiek in Nederland te vergroten. Canon is hoofdsponsor van de jaarlijkse uitreiking van de Zilveren Camera, de belangrijkste prijs voor fotojournalisten in Nederland. Als onderdeel van deze jaarlijkse competitie worden ook de Prijs voor de Vernieuwende Fotojournalistiek en de Nationale Portretprijs uitgereikt. De uitreiking van de Zilveren Camera 2015 zal dit jaar plaatsvinden in Museum Hilversum.

De website, de tentoonstellingen en het jaarboek zijn de belangrijkste uitingen van de Zilveren Camera. In de komende jaren willen Canon en de Stichting Zilveren Camera de samenwerking uitbreiden met als doel de Zilveren Camera op een nieuwe, verfrissende manier te presenteren en de verworvenheden van de Nederlandse fotojournalistiek bij een nog groter publiek onder de aandacht te brengen. Om ervoor te zorgen dat de fotocompetitie eigentijds en vernieuwend blijft, volgt de organisatie nieuwe ontwikkelingen in de fotojournalistiek op de voet. Bovendien organiseert zij regelmatig seminars en educatieve activiteiten om de kennis van fotografen te vergroten en de fotojournalistiek in Nederland te stimuleren.

De kracht van het beeld
“Canon is sinds 2003 hoofdsponsor van De Zilveren Camera. Met deze nieuwe overeenkomst willen we deze samenwerking bekrachtigen en hopen we elkaar ook in de komende jaren te kunnen versterken”, vertelt Hans Smittenaar, Marketing Director Consumer Imaging Group van Canon Nederland. “Dit doen we vanuit onze gedeelde passie voor de kracht van het beeld en dat willen we in de komende jaren met zoveel mogelijk mensen delen.”

“We werken al 12 jaar met Canon samen en we zijn erg blij dat we ook in de komende jaren de handen ineenslaan. Niet alleen verbindt Canon haar naam aan onze prijs, maar door deze nieuwe overeenkomst is ook de toekomst van de Zilveren Camera gewaarborgd. We staan beiden middenin de wereld van de fotojournalistiek en daarom is deze contractverlenging een logische stap. We gaan ons samen met Canon en onze nieuwe gastheer, Museum Hilversum, buigen over nieuwe plannen om de Zilveren Camera ook in de toekomst relevant en eigentijds te houden”, zegt Marcel Molle, Bestuursvoorzitter van Stichting De Zilveren Camera.

Beurzen en evenementen