Canon nodigt u uit om tijdens photokina 2014 kennis te maken met haar nieuwste producten

Amstelveen, 15 september 2014 – Canon lanceert vandaag tijdens photokina, ’s werelds grootste imaging-beurs, een reeks van zeven nieuwe producten en diensten en laat bezoekers ook kennismaken met een nieuw Canon Cross Media-station. De reeks bestaat uit een nieuwe DSLR-camera voor semi-pro’s, de krachtigste PowerShot tot nu toe en de nieuwste versie van irista, Canon’s cloud-based systeem voor beheer van fotocollecties. Deze reeks onderstreept Canon’s streven naar innovatie en betrokkenheid bij haar klanten. De nieuwe producten stellen gebruikers in staat de wereld zoals zij die zien vast te leggen en met anderen te delen.

EOS 7D Mark II.jpg PowerShot G7 X.jpg irista updates.jpg
EOS 7D Mark II PowerShot G7 X irista updates
PowerShot SX60 HS.jpg
PowerShot SX60 HS
EF-S 24mm f2.8 STM.jpg EF 24-105mm f3.5-5.6 IS STM.jpg EF 400mm f4 DO IS II USM.jpg
EF-S 24mm f/2.8 STM

EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM EF 400mm f/4 DO IS II USM

• De EOS 7D Mark II is een geheel nieuwe DSLR-camera die is gemaakt voor snelheid. Met de hoge prestaties en het krachtige imaging-vermogen is deze camera toonaangevend in zijn klasse:
    • Met een indrukwekkende snelheid van 10 beelden per seconde zonder verlies aan resolutie is deze camera gemaakt voor het vastleggen van snelle actiemomenten. Uitgerust met een AF-systeem dat 65 cross-type scherpstelpunten telt en twee DIGIC 6-processoren, stelt deze camera nieuwe benchmarks voor snelheid en imaging-vermogen
    • Voor fraaie, detailrijke opnamen in situaties met een moeilijke belichting heeft de EOS 7D Mark II een geheel nieuwe 150k-pixel RGB+IR meetsensor en een volledig nieuw ontworpen 20,2 Megapixel APS-C CMOS-sensor met een native ISO-gevoeligheid van 100-16.000
    • Voor maximale flexibiliteit is de camera voorzien van instelbare bedieningsknoppen en een nieuwe zoeker met een bereik van bijna 100%
    • De EOS 7D Mark II biedt daarnaast ook een reeks movie-functies van professioneel niveau, waaronder 60p Full HD-imaging, niet-gecomprimeerde HDMI-uitvoer en Dual Pixel CMOS AF-technologie

• Voor iedereen die op zoek is naar compromisloze beeldkwaliteit met een camera die in een jaszak past, is de PowerShot G7 X de perfecte partner met bedieningsopties op expertniveau en snelle, dynamische opnamemogelijkheden:
    • De PowerShot G7 X is Canon’s eerste camera met een 1.0-type 20,2 Megapixel CMOS-sensor met belichting vanaf de achterzijde – voor indrukwekkende resultaten onder alle omstandigheden
    • Met de duidelijke uitstraling van het iconische DNA van de PowerShot G-serie combineert deze camera een heldere, hoogwaardige f/1.8-2.8, 4.2x lens en Canon’s superieure imaging-technologieën met een stijlvolle, metalen body

De PowerShot G7 X maakt samen met de populaire PowerShot G1 X Mark II deel uit van Canon’s groeiende assortiment compact camera’s. In antwoord op de toenemende vraag naar grote sensoren zal het assortiment Premium expert compact camera’s worden uitgebreid met nieuw ontwikkelde Canon-modellen die zijn voorzien van grote sensoren en krachtige zoomlenzen.

• Gebaseerd op feedback van gebruikers en als onderdeel van de permanente ontwikkeling van irista, is een reeks nieuwe functies en kenmerken aangekondigd, waaronder:
    • Volledige integratie met Canon’s Wi-Fi ready compact camera’s en DSLR-modellen die nu op de markt zijn
    • Vanaf december 2014 zal de gebruikersbeleving worden geoptimaliseerd voor iOS- en Android-tablets, waarbij de PC-functionaliteit van irista wordt gedupliceerd, maar voorzien van een interface die is ontworpen voor het probleemloos bekijken van fotocollecties op de meeste populaire tablets
    • Vanaf december zal de Adobe™ Lightroom integratie gebruikers in staat stellen Lightroom-bewerkingen rechtstreeks te uploaden en te synchroniseren binnen irista
    • Op tijd voor kerst zal ook een fotoboekservice worden geïntroduceerd om binnen irista gedrukte fotoboeken te ontwerpen en te bestellen. Er zal tevens een optie komen om foto’s rechtstreeks vanuit irista te printen

• Met een compacte, ergonomische body en een indrukwekkende 65x zoom, is de nieuwe PowerShot SX60 HS snel, flexibel en gemaakt om van afstand actiemomenten vast te leggen die beslist bewaard moeten blijven:
    • Canon’s krachtigste compact camera met optische zoom
    • 60 fps Full HD-movies met handmatige bediening geeft de vrijheid om indrukwekkende films te maken

• De EF-S 24mm f/2.8 STM is Canon’s eerste 24mm EF-S pancake lens. Met een draagbaar, lichtgewicht ontwerp is deze lens ideaal voor het vastleggen van de schoonheid van een stad tijdens een stedentrip of voor het onopvallend fotograferen van geliefden tijdens sociale evenementen

• De EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM is een nieuwe 24-105mm zoomlens en ontworpen voor optimale prestaties bij gebruik in combinatie met Canon’s full-frame DSLR-camera’s. Deze lens heeft een veelzijdig zoombereik om uiteenlopende scènes vast te leggen en biedt daarnaast het voordeel van stil en vloeiend scherpstellen dankzij STM-technologie en een Image Stabilizer

• De nieuwe EF 400mm f/4 DO IS II USM is Canon’s nieuwste super-telelens en ideaal voor fotografen die een compact en lichtgewicht ontwerp nodig hebben zonder dat dit ten koste gaat van het bereik. De lens is uitgevoerd met Canon’s unieke derde generatie DO-technologie en heeft een geheel nieuw ontworpen optische constructie. Voor schitterende resultaten bij natuur-, sport- en persfotografie

• Tijdens photokina kunnen bezoekers ook kennismaken met het Cross Media Station, een aankomend product dat Canon’s visie op een ‘connected’ toekomst laat zien. Met ingebouwde opslag en internettoegang plus de mogelijkheid om foto’s via NFC over te dragen, zal beeldmateriaal altijd onmiddellijk beschikbaar zijn

De activiteiten van Canon tijdens photokina zijn te volgen via het officiële Canon Europe YouTube kanaal, waar video’s een overzicht geven van de activiteiten die dagelijks hebben plaatsgevonden. De activiteiten kunnen ook live worden gevolgd op Facebook of Twitter via @CanonPhotokina / #CanonPhotokina.

Verdere informatie
Foto's van de EOS 7D Mark II