Canon en Stella McCartney lanceren limited edition cameratas

Nederland, oktober 2014 – Canon en Stella McCartney hebben het resultaat van hun exclusieve samenwerking gepresenteerd: een limited edition cameratas. De Linda camera bag, genoemd naar de moeder van Stella is speciaal ontworpen voor de Canon EOS 100D White en heeft een vormgeving die mode en technologie combineert met creativiteit en stijl.

limited edition camera bag.jpg

De Linda camera bag is functioneel zonder concessies te doen aan stijl en is trouw aan Stella McCartney’s vegetarische filosofie. De cameratas is volledig vrij van dieronvriendelijkheid en vervaardigd uit een innovatief Eco Alter nappaleren alternatief dat een natuurlijke plantaardige oliecoating heeft die minder schadelijk is voor het milieu. De stijlvolle box-vormige tas is uitgevoerd in een combinatie van matte, neutrale kleurtinten en een metallic afwerking. De cameratas is speciaal ontworpen om plaats te bieden aan de Canon EOS 100D White, ‘s werelds kleinste spiegelreflexcamera. De chique EOS 100D is de perfecte camera voor mensen die – ongeacht hun ervaring – de wereld van fotografie willen verkennen.

De cameratas kan ook dienst doen als een chique dagelijkse tas en is voorzien van een verstelbare riem om de tas over de schouder te dragen, maar kan ook als handtas worden gebruikt.

Er zal een beperkte oplage van 1.000 stuks worden geproduceerd en deze tas zal alleen verkrijgbaar zijn in combinatie met de EOS 100D White. In Nederland zal de Linda camera bag met EOS 100D White alleen verkrijgbaar zijn bij Bconnect in de Bijenkorf (vestigingen Rotterdam en Eindhoven) en de See Buy Fly winkels en de Capi winkel op Schiphol Plaza en heeft als verkoopadviesprijs € 1400,-

Stella McCartney x Canon
Het resultaat van deze speciale samenwerking tussen Canon en ontwerpster Stella McCartney werd 15 september getoond bij de start van de 2014 London Stella McCartney Green Carpet Collection op de London Fashion Week tijdens een gecertificeerd duurzaam evenement dat georganiseerd was door Livia Firth, Natalie Massenet, Stella McCartney en Anna Wintour. De limited edition cameratas van de ontwerpster werd gepresenteerd samen met haar exclusieve, duurzame capsulecollectie voor ’s avonds.

Stella McCartney is het meest bekend om haar creativiteit, gevoel voor stijl, innovatie en een moderne en ethische benadering van mode. En daardoor is het merk bijna vanzelfsprekend een partner voor Canon, dat de wederzijdse betrokkenheid en inzet voor verantwoord en duurzaam ondernemen met haar deelt.

Stella McCartney zegt: “Opgegroeid met een moeder en een zus die fotograaf zijn, heb ik goede herinneringen aan hoe ze camera’s uit hun tassen haalden om het moment vast te leggen. Het was heel leuk om voor deze prachtige Canon-camera een tas te maken, want het is echt fascinerend iets te ontwerpen dat modieus en stijlvol is en mensen stimuleert om foto’s te maken.”

Nigel Taylor, Marketing Communications Director bij Canon Europe, zegt: “Fotografie en mode gaan hand-in-hand en zorgen tijdens de Fashion Week voor prachtige, sfeervolle beelden. Canon speelt al bijna een decennium lang een integrale rol bij het vastleggen van de schoonheid, de ontwerpen, stijl en de opwinding van Fashion Weeks in heel Europa. Wij zijn heel blij met Stella McCartney te mogen samenwerken, zij is een van de meest getalenteerde en bewonderde ontwerpers, en wij zijn trots dat wij deze opvallende tas op de London Fashion Week mochten lanceren.”