Canon helpt professionals nieuwe normen te stellen tijdens en na IBC 2014

Amstelveen, 17 juli 2014 – Canon maakt vandaag de details bekend van haar aanwezigheid op IBC, de toonaangevende internationale beurs voor media- en omroepprofessionals in Amsterdam. Canon is al meer dan drie decennia lang IBC-deelnemer. Deze keer toont de onderneming haar gehele aanbod van oplossingen en technologieën voor de omroepwereld, waaronder de onlangs aangekondigde Canon CN7x17 KA S – de eerste Cinema-lens met servo-aandrijving.

IBC 2014.jpg

Als gevolg van de groeiende vraag van consumenten naar Ultra High Definition-content was er binnen de sector nog nooit zo’n sterke focus op apparatuur en diensten die nodig zijn om de professionele omroepwereld de stap naar de volgende generatie te laten zetten. Geheel in lijn met deze focus kunnen bezoekers van IBC kennismaken met Canon’s volledige assortiment geavanceerde oplossingen en informatieve live-demonstraties bijwonen, waaronder 4K-uitvoer door studiocamera’s en live colour grading met 4K-referentiebeeldschermen.

“We hebben dit jaar al een aantal grote verschuivingen in de sector gezien en Canon’s aanwezigheid op IBC 2014 weerspiegelt deze veranderende tijden,” zegt Kieran Magee, Marketing Director voor Professional Imaging bij Canon Europe. “De lat voor kwaliteitscontent komt elk jaar hoger te liggen. Canon bevindt zich in de voorste linies van deze creatieve sector en biedt de producten en oplossingen die professionals nodig hebben om hoogwaardige content te produceren, ongeacht of dat in HD of 4K is. Het was nog nooit zo belangrijk om onze klanten te helpen verhalen vast te leggen en te vertellen. Het portfolio aan producten en expertise dat we dit jaar tonen, laat het gereedschap zien waarmee professionals elke dag weer nieuwe normen stellen.”

Canon’s streven een ongeëvenaard aanbod van creatieve producten en oplossingen te bieden, staat op deze stand in de spotlights. Bezoekers kunnen uitgebreid kennismaken met een veelzijdig assortiment professionele lenzen en cameratechnologieën, waaronder een krachtig portfolio met optische producten. Omroepprofessionals kunnen hands-on de prestaties van meer dan 100 lenzen en een groot aantal brandpuntsafstanden en uitvoeringen beoordelen – van ENG- en Cinema- tot EF-lenzen. Daarnaast is Canon’s gehele assortiment camcorders uit de X-serie te zien op de stand. Bezoekers kunnen zo niet alleen met de onlangs geïntroduceerde XF205 en XF200 experimenteren, maar ook met het innovatieve assortiment Canon Cinema EOS-producten.

Op de stand zijn naast Canon-experts, ook onafhankelijke professionals uit de omroepwereld aanwezig om interessante lezingen te geven, hun persoonlijke ervaringen met Canon-producten te delen en vragen van bezoekers te beantwoorden.

Canon is tijdens IBC 2014 aanwezig op stand E50 in Hal 11.

Ga voor meer informatie over de Canon-producten en -diensten voor professionals naar http://cpn.canon-europe.com/